توییتر به سیاستمداران آمریکا اجازه تبلیغات داد - تکفارس 
توییتر به سیاستمداران آمریکا اجازه تبلیغات داد - تکفارس 
توییتر به سیاستمداران آمریکا اجازه تبلیغات داد - تکفارس 

توییتر به سیاستمداران آمریکا اجازه تبلیغات داد

افشین نوری
۸ شهریور ۱۴۰۲ - 09:49
توییتر

توییتر اعلام کرد که اکنون اجازه تبلیغات سیاسی به نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا را می‌دهد. در حال حاضر نگرانی‌های زیادی درباره احتمال پخش اطلاعات نادرست و مطالب نفرت‌انگیز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا وجود دارد.

قبل خرید توییتر توسط ایلان ماسک در اکتبر ۲۰۲۲، این پلتفرم از سال ۲۰۱۹ همه تبلیغات سیاسی را ممنوع کرده بود، اما در ماه ژانویه امسال این ممنوعیت لغو شد.

انتظار می‌رود این اقدام باعث خواهد شد تا درآمدهای توییتر افزایش پیدا کند و تبلیغ کنندگان بیشتری از توییتر استفاده کنند . توییتر گفته است که تیم‌های خود را برای مقابله با دستکاری محتوا و پخش اطلاعات نادرست آماده می‌کند.

بعد از خرید توییتر اوسط ماسک و اخراج هزاران کارمند این شرکت، سؤالات زیادی درباره آمادگی این پلتفرم برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده وجود داشت.

توییتر مدت‌هاست که به خاطر عدم انجام اقدامات کافی برای مقابله با محتواهای نادرست در طول انتخابات مهم مورد انتقاد قرار گرفته است. ما به‌تازگی شاهد فعال شدن حساب کاربری ترامپ در توییتر بودیم و او هفته گذشته اولین پست خود را بعد از دو سال به اشتراک گذاشت.

ماسک به‌تازگی نام توییتر را به X تغییر داده است. او قصد داد با این کار شبکه اجتماعی خود را قابلیت پیام‌رسانی مجهز کند و همچنین از پرداخت‌های موبایلی پشتیبانی کند. ماسک سال گذشته توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، اما اعتراف کرده که ارزش این شرکت از زمان خرید آن کاهش یافته است.

در واقع ایلان ماسک سعی کرده با نام جدید X تمام آثار نام تجاری توییتر را از بین ببرد و حتی تابلوی توییتر در مقر این شرکت در شهر سانفرانسیسکو آمریکا قبل از مداخله پلیس به خاطر نداشتن مجوز تغییر کرده بود.

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریده تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است. او بسیاری از مدیران اجرایی را اخراج کرده، هیات مدیره را منحل کرده و حدود ۸۰۰۰ از کارمندان این شرکت را اخراج کرده است. این تغییرات باعث کاهش چشمگیر درآمدهای تبلیغاتی توییتر شده است.

ماسک اخیرا سرویس توییتر آبی را برای افزایش درآمدهای توییتر معرفی کرد. این سرویس به همه کاربران اجازه می‌دهد با پرداخت ۸ دلار در ماه تیک آبی داشته باشند و به قابلیت‌های بیشتری مانند ویرایش توییت‌ها و انتشار پست‌های طولانی‌تر دسترسی داشته باشند.

در اوایل سال جاری میلادی نیز توییتر یک حراجی برای فروش صدها قلم از کالاهای دفتر خود در سانفرانسیسکو برگزار کرده بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید