اسپاتیفای ویجت های جدیدی برای اندروید عرضه کرد - تکفارس 
اسپاتیفای ویجت های جدیدی برای اندروید عرضه کرد - تکفارس 
اسپاتیفای ویجت های جدیدی برای اندروید عرضه کرد - تکفارس 

اسپاتیفای ویجت های جدیدی برای اندروید عرضه کرد

افشین نوری
۷ شهریور ۱۴۰۲ - 09:01
اسپاتیفای

اسپاتیفای ویجت هایی جدیدی برای کاربران اندروید عرضه کرده است. اسپاتیفای بعد از دو سال دو ویجت جدید ارائه کرده است که باعث راحت‌تر شدن کار میلیون‌ها کاربر خواهد شد.

ویجت اول، یک ویجت پایه است که نیازهای معمولی کاربران را برآورده می‌کند و موزیک در حال پخش و آلبوم آن را نشان می‌دهد و دارای کنترل‌های اولیه است.

ویجت دوم نه تنها موزیک در حال پخش را نشان می‌دهد، بلکه پیشنهاداتی هم بر اساس ترجیحات کاربر ارائه می‌کند که شامل آهنگ‌ها، آلبوم‌ها، پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی می‌شود. این ویجت می‌تواند تا سایز ۵×۲ افزایش یابد و حداکثر پنج پیشنهاد را در زیر آهنگ در حال پخش نمایش دهد.

این ویجت‌های جدید در نسخه ۸.۸.۵۰ اسپاتیفای ارائه شده‌ند و اگر هنوز اسپاتیفای خود را آپدیت نکرده‌اید آن را به روزرسانی کنید. ویجت‌های جدید اسپاتیفای قرار است تجربه‌ای ساده و کاربرپسند ارائه دهند که همه چیز تنها با یک لمس در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

آپدیت جدید اسپاتیفای نشان می‌دهد که برخی از قابلیت‌های سنتی مانند ویجت‌ها، همچنان کاربردی هستند. اسپاتیفای همچنین در تلاش است تا قابلیت‌های پلتفرم خود را برای رقابت با سایر رقبا گسترش دهد و به همین خاطر قصد دارد موزیک ویدیوها را به سرویس استریم خودش اضافه کند.

بلومبرگ فاش کرده است که اسپاتیفای در حال مذاکره با شرکای متعددی برای ارائه این قابلیت است. هنوز مشخص نیست که چه کسانی از این قابلیت جدید پشتیبانی خواهند کرد و چه زمانی در دسترس کاربران خواهد گرفت. این اقدام می‌تواند تجربه کاربری در پلتفرم محبوب اسپاتیفای را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد.

هرچند Spotify Canvas قابلیت مشابهی است، اما قابلیت جدید شامل موزیک ویدیوهای کامل خواهد بود. هم اکنون، محتوای ویدیویی اسپاتیفای فقط محدود به پادکست، کلیپ‌های کوتاه داستانی و GIF‌ها می‌شود. اسپاتیفای اوایل سال ۲۰۲۳ یک فید هوم مشابه تیک تاک معرفی کرد که تمرکز آن به جای تماشای ویدیو روی کشف موزیک و پادکست بود. تلاش‌های قبلی اسپاتیفای برای ترکیب محتوای تلویزیونی از شبکه‌هایی مثل Comedy Central و ESPN نیز چندان موفق نبود.

ایده ارائه موزیک ویدیوها در سرویس‌های پخش موزیک ایده جدیدی نیست، اپل موزیک سالهاست که این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده است. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید