اسپاتیفای موزیک ویدیوها را به سرویس استریم خود اضافه می کند - تکفارس 
اسپاتیفای موزیک ویدیوها را به سرویس استریم خود اضافه می کند - تکفارس 
اسپاتیفای موزیک ویدیوها را به سرویس استریم خود اضافه می کند - تکفارس 

اسپاتیفای موزیک ویدیوها را به سرویس استریم خود اضافه می کند

افشین نوری
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - 11:02
اسپاتیفای

اسپاتیفای در تلاش است تا قابلیت‌های پلتفرم خود را برای رقابت با سایر رقبا گسترش دهد و به همین خاطر قصد دارد موزیک ویدیوها را به سرویس استریم خودش اضافه کند. بلومبرگ فاش کرده است که اسپاتیفای در حال مذاکره با شرکای متعددی برای ارائه این قابلیت است. هنوز مشخص نیست که چه کسانی از این قابلیت جدید پشتیبانی خواهند کرد و چه زمانی در دسترس کاربران خواهد گرفت. این اقدام می‌تواند تجربه کاربری در پلتفرم محبوب اسپاتیفای را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد.

هرچند Spotify Canvas قابلیت مشابهی است، اما قابلیت جدید شامل موزیک ویدیوهای کامل خواهد بود. هم اکنون، محتوای ویدیویی اسپاتیفای فقط محدود به پادکست، کلیپ‌های کوتاه داستانی و GIF‌ها می‌شود. اسپاتیفای اوایل سال ۲۰۲۳ یک فید هوم مشابه تیک تاک معرفی کرد که تمرکز آن به جای تماشای ویدیو روی کشف موزیک و پادکست بود. تلاش‌های قبلی اسپاتیفای برای ترکیب محتوای تلویزیونی از شبکه‌هایی مثل Comedy Central و ESPN نیز چندان موفق نبود.

ایده ارائه موزیک ویدیوها در سرویس‌های پخش موزیک ایده جدیدی نیست، اپل موزیک سالهاست که این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده است. حالا با قرار گرفتن موزیک ویدیوها در اسپاتیفای شاهد رقابت آن با اپل خواهیم بود و کاربران زیادی را از یوتیوب جذب خواهد کرد.

هرچند موزیک ویدیوها درآمد مستقیم زیادی تولید نمی‌کنند، اما می‌توانند به عنوان مکملی برای درآمد صوتی و افزایش بازدید آهنگسازان عمل کنند. پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب سهمی از درآمد تبلیغات خود را با میانگین ۱۸ دلار در هر ۱۰۰۰ بازدید به سازندگان ویدیوها پرداخت می‌کند. قرار دادن موزیک ویدیوها در اسپاتیفای می‌تواند به عنوان یک منبع درآمد اضافی برای این شرکت عمل کند؛ به ویژه اینکه، اسپاتیفای در ماه‌های اخیر تعداد زبادی از کارکنان خود را برای کاهش هزینه‌های اقتصادی اخراج کرده است.

اسپاتیفای همچنین با اضافه کردن موزیک ویدیوها به سرویس استریم خود قصد دارد محتواهای خودش را تنوع ببخشد. موزیک ویدیوها برخلاف پادکست‌ها که نیاز به تیم تهیه بزرگ دارند، می‌توانند بدون سرمایه‌گذاری زیادی وضعیت مالی یک شرکت را بهبود بخشند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید