اسپاتیفای هفته آینده قیمت اشتراک خود را افزایش می دهد - تکفارس 
اسپاتیفای هفته آینده قیمت اشتراک خود را افزایش می دهد - تکفارس 
اسپاتیفای هفته آینده قیمت اشتراک خود را افزایش می دهد - تکفارس 

اسپاتیفای هفته آینده قیمت اشتراک خود را افزایش می دهد

افشین نوری
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - 12:19
اسپاتیفای

اسپاتیفای تاکنون در برابر افزایش قیمت اشتراک ماهانه خود مقاومت کرده بود، اما وال استریت ژورنال گزارش داده است که این شرکت می‌خواهد از هفته آینده قیمت‌ها را در آمریکا افزایش دهد.

طبق این گزارش، اسپاتیفای از هفته آینده هزینه اشتراک ماهانه خود را ۱ دلار افزایش خواهد داد که از ۹.۹۹ دلار به ۱۰.۹۹ دلار خواهد رسید. البته این تغییر قیمت، فقط سطح پریمیوم بدون تبلیغات را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به گفته وال استریت، این افزایش قیمت در ماه‌های آینده در کشورهای دیگر نیز اعمال خواهد شد. لازم به ذکر است که اپل موزیک سال گذشته هزینه اشتراک خود را از ۹.۹۹ دلار به ۱۰.۹۹ دلار افزایش داده بود. آمازون موزیک و سایر پلتفرم‌های استریم موزیک نیز اوایل سال جاری میلادی افزایش قیمت داشتند.

اسپاتیفای هنوز به طور رسمی این موضوع را تائید نکرده است. اسپاتیفای همچنین مشترکین را از پرداخت در اپ استور منع کرده و مشترکین را مجبور به پرداخت مستقیم کرده است. این کار باعث حذف پرداخت کارمزد به اپل خواهد شد و درآمدهای اسپاتیفای را افزایش خواهد داد.

اسپاتیفای در تلاش است تا قابلیت‌های پلتفرم خود را برای رقابت با سایر رقبا گسترش دهد و به همین خاطر قصد دارد موزیک ویدیوها را به سرویس استریم خودش اضافه کند. بلومبرگ فاش کرده است که اسپاتیفای در حال مذاکره با شرکای متعددی برای ارائه این قابلیت است. هنوز مشخص نیست که چه کسانی از این قابلیت جدید پشتیبانی خواهند کرد و چه زمانی در دسترس کاربران خواهد گرفت. این اقدام می‌تواند تجربه کاربری در پلتفرم محبوب اسپاتیفای را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد.

ایده ارائه موزیک ویدیوها در سرویس‌های پخش موزیک ایده جدیدی نیست، اپل موزیک سالهاست که این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده است. حالا با قرار گرفتن موزیک ویدیوها در اسپاتیفای شاهد رقابت آن با اپل خواهیم بود و کاربران زیادی را از یوتیوب جذب خواهد کرد.

اسپاتیفای همچنین با اضافه کردن موزیک ویدیوها به سرویس استریم خود قصد دارد محتواهای خودش را تنوع ببخشد. موزیک ویدیوها برخلاف پادکست‌ها که نیاز به تیم تهیه بزرگ دارند، می‌توانند بدون سرمایه‌گذاری زیادی وضعیت مالی یک شرکت را بهبود بخشند.

منبع: ۹to5mac

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید