دراپ باکس فضای ذخیره‌سازی نامحدود خود را برای مقابله با استخراج کریپتو حذف می‌کند - تکفارس 
دراپ باکس فضای ذخیره‌سازی نامحدود خود را برای مقابله با استخراج کریپتو حذف می‌کند - تکفارس 
دراپ باکس فضای ذخیره‌سازی نامحدود خود را برای مقابله با استخراج کریپتو حذف می‌کند - تکفارس 

دراپ باکس فضای ذخیره‌سازی نامحدود خود را برای مقابله با استخراج کریپتو حذف می‌کند

افشین نوری
۳ شهریور ۱۴۰۲ - 13:46
دراپ باکس

دراپ باکس در طرح پیشرفته خود امکان دسترسی به فضای ذخیره‌سازی نامحدود را فراهم کرده است، اما حالا این شرکت می‌گوید که برای جلوگیری از سوءاستفاده از این قابلیت برای اهدافی مثل استخراج کریپتو یا فروش مجدد فضای ذخیره سازی، اقدام به حذف آن از طرح پیشرفته خود می‌کند.

به‌گفته دراپ باکس، افرادی که به‌دنبال اهداف بد هستند معمولا فضای ذخیره‌سازی بیشتری در مقایسه با کاربران واقعی مصرف می‌کنند. هرچند دراپ باکس در حال حاضر سیاست‌هایی برای مقابله با رفتارهای بد دارد، اما این شرکت معتقد است که اعمال محدودیت‌های بیشتر قابلیت اجرایی شدن ندارد.

این شرکت قصد دارد کاربران فعلی طرح پیشزفته خود را از اول ماه نوامبر به‌تدریج به برنامه اصلاحی خود منتقل کند و از آن تاریخ به بعد مشتریان حداقل ۳۰ روز فرصت خواهند داشت.

در حال حاضر، بیش از ۹۹ درصد کاربران طرح پیشرفته دراپ باکس کمتر از ۳۵ ترابایت فضای ذخیره سازی استفاده می‌کنند. به‌گفته دراپ باکس، کاربران این طرح می‌توانند بعد از دریافت نوتیفیکیشن انتقال به طرح جدید، همچنان از فضای ذخیره‌سازی فعلی خود به‌همراه ۵ ترابایت فضای ذخیره‌سازی اضافی برای پنج سال بدون افزایش قیمت استفاده کنند.

همچنین کاربرانی که بیش از ۳۵ ترابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند، پیشنهاد مشابهی اما فقط برای یک سال دریافت خواهند کرد. در حال حاضر همه نسخه‌های طرح پیشرفته دراپ باکس حداکثر تا ۱۰۰۰ ترابایت فضای ذخیره سازی دارند.

مدیرعامل دراپ باکس اخیرا با انتشار پستی از تصمیم سخت این شرکت برای اخراج نیروهای خود خبر داده بود. Drew Houston گفته است که کسب و کار دارپ باکس همچنان سودده است، اما رشد آن در حال کند شدن است. بخشی از این کاهش رشد به خاطر بلوغ طبیعی شرکت دراپ باکس است، اما بخش بزرگی از آن به خاطر عوامل اقتصادی می‌باشد که حتی باعث شد شرکت‌هایی مثل گوگل و آمازون هم دست به تعدیل نیرو بزنند.

اما مهمترین عامل برای تعدیل نیروی ۵۰۰ نفر در دراپ باکس به گفته Houston، تمرکز این شرکت روی هوش مصنوعی بوده است که این فناوری نیاز به افرادی با مهارت‌های جدید دارد و نیروهای قبلی نمی‌توانند در توسعه آن به دراپ باکس کمک کنند. بنابراین ورود به عصر هوش مصنوعی نیازمند بازنگری در ساختار شرکت‌ها و جابجایی نیروهاست و دراپ باکس نیز به این مرحله رسیده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید