کارمندان دولت دیگر حق استفاده از شبکه‌های اجتماعی و گوگل درایو را ندارند - تکفارس 
کارمندان دولت دیگر حق استفاده از شبکه‌های اجتماعی و گوگل درایو را ندارند - تکفارس 

کارمندان دولت دیگر حق استفاده از شبکه‌های اجتماعی و گوگل درایو را ندارند

علی قاسم نژاد
۲۶ تیر ۱۳۹۸ - 13:29
کارمندان دولت دیگر حق استفاده از شبکه‌های اجتماعی و گوگل درایو را ندارند - تکفارس 

روزانه تعداد زیادی از محتوای شرکت‌های مختلف لیک شده و آمار هک شدن سایت‌ها و سازمان‌ها بالا می‌رود، حال به گفته سازمان سیاست و دستورالعمل های امنیت اطلاعات ملی (NISPG)، دلیل این مشکلات بی‌احتیاطی کارمندان بوده، به عنوان مثال آنها اطلاعات مهم را برروی فضای ابری ذخیره می‌کنند، اکنون این سازمان سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای برای کارمندان وضع کرده است.

این سیاست به تمام پرسنل، از جمله کارکنان، کارمندان قراردادی، مشاوران، شرکا، کارکنان شخص ثالث، تیم پشتیبانی و هرکسی که به اطلاعات حتی توسط دولت دسترسی دارد، اعمال خواهد شد.

دیگر هیچ‌کس حق ندارد بدون مجوز حتی فلشی را از سازمان خارج کند و همه اطلاعات باید فقط در سازمان قابل دسترسی باشند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در شرکت مانند توییتر، فیس‌بوک و قبیل آنها برروی لپتاپ، تلفن همراه و کامپیوتر‌های شخصی کارمندان به طور کامل ممنوع بوده و با افراد خاطی به صورت جدی برخورد خواهد شد.

همه سرویس های ابری مانند گوگل درایو، دراپ‌باکس و iCloud ممنوع شده و هیچ اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای نباید در فضای ابری ذخیره شود. ضمن‌ اینکه اگر کسی ازاین سرویس‌ها استفاده کرد و اطلاعاتی لیک شد آن فرد مسئول است.

کارمندان نباید اطلاعات حساس را با ایمیل برای کسی ارسال کنند و حتما این اطلاعات بایستی در شرکت نگه‌داری شود. حتی هشدارداده شده تا کارمندان با اینترنت‌ عمومی ایمیل‌های رسمی را باز نکنند.

و در آخر همه کارمندان موظف هستند تا قبل استفاده از اینترنت خانگی، سیستم کنترل دسترسی رسانه‌ای را برروی مسیریاب خود راه‌اندازی کنند.

قطعا با این سخت‌گیری‌ها شرایط برای کارکنان آسان نخواهد بود، اما با پیشرفته شدن هکرها راه دیگری به‌نظر نمی‌رسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید