دراپ باکس فناوری هوش مصنوعی را دلیل اصلی اخراج ۵۰۰ نفر از کارکنانش دانست - تکفارس 
دراپ باکس فناوری هوش مصنوعی را دلیل اصلی اخراج ۵۰۰ نفر از کارکنانش دانست - تکفارس 
دراپ باکس فناوری هوش مصنوعی را دلیل اصلی اخراج ۵۰۰ نفر از کارکنانش دانست - تکفارس 

دراپ باکس فناوری هوش مصنوعی را دلیل اصلی اخراج ۵۰۰ نفر از کارکنانش دانست

افشین نوری
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 18:10
دراپ باکس

هوش مصنوعی بار دیگر باعث از دست رفتن مشاغل زیادی شده است. اینبار، شرکت دراپ باکس اغلام کرده است که تعداد ۵۰۰ نفر از کارکنان خود را تعدیل می‌کند که چیزی حدود ۱۶ درصد از کل کارکنانش می‌شود. ظاهرا این اقدام به خاطر وضعیت ناپایدار اقتصادی و تمرکز این شرکت روی هوش مصنوعی انجام می‌شود.

مدیرعامل دراپ باکس با انتشار پستی از تصمیم سخت این شرکت برای اخراج نیروهای خود خبر داد. Drew Houston گفته است که کسب و کار دارپ باکس همچنان سودده است، اما رشد آن در حال کند شدن است. بخشی از این کاهش رشد به خاطر بلوغ طبیعی شرکت دراپ باکس است، اما بخش بزرگی از آن به خاطر عوامل اقتصادی می‌باشد که حتی باعث شد شرکت‌هایی مثل گوگل و آمازون هم دست به تعدیل نیرو بزنند.

اما مهمترین عامل برای تعدیل نیروی ۵۰۰ نفر در دراپ باکس به گفته Houston، تمرکز این شرکت روی هوش مصنوعی بوده است که این فناوری نیاز به افرادی با مهارت‌های جدید دارد و نیروهای قبلی نمی‌توانند در توسعه آن به دراپ باکس کمک کنند. بنابراین ورود به عصر هوش مصنوعی نیازمند بازنگری در ساختار شرکت‌ها و جابجایی نیروهاست و دراپ باکس نیز به این مرحله رسیده است.

البته کسانی که از این شرکت اخزاج می‌شوند به مدت ۱۶ هفته حقوق دریافت خواهند کرد و تا شش ماه پوشش درمانی خواهند داشت. آن‌ها همچنین می‌توانند از گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های شرکت برای استفاده‌های شخصی خود استفاده کنند.

دراپ باکس یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری آمریکاست که کارکنان خود را به خاطر تمرکز روی پروژه‌های هوش مصنوعی تعدیل می‌کند. اوایل این ماه گروه Bluefocus Intelligent Communications، یکی از بزرگترین شرکت‌های مدیا و روبط عمومی چین نیز اعلام کرد که قصد دارد طراحان گرافیکی خود را با مدل‌های هوش مصنوعی جایگزین کند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید