کاهش ارزش سهام دراپ‌باکس پس از کاهش رشد تعداد کاربران - تکفارس 
کاهش ارزش سهام دراپ‌باکس پس از کاهش رشد تعداد کاربران - تکفارس 
کاهش ارزش سهام دراپ‌باکس پس از کاهش رشد تعداد کاربران - تکفارس 

کاهش ارزش سهام دراپ‌باکس پس از کاهش رشد تعداد کاربران

پوریا اسدی
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - 20:00
کاهش ارزش سهام دراپ‌باکس پس از کاهش رشد تعداد کاربران - تکفارس 

درو هیوستون مدیر عامل دراپ‌باکس روز جمعه به CNBC گفت که این شرکت هنوز انتظار رشد بالایی را برای امسال دارد.

هیوستون در برنامه Squawk Alley گفت:

ما هنوز در حال رشد هستیم و یک  فصل مالی خوب داشتیم. ما انتظارات را مرتفع نموده‌ایم. در واقع راهنمایی را برای امسال مطرح کردیم. بنابراین هنوز چیزهای خوبی برای رشد وجود دارد و بدیهی است که ما روی رشد متمرکز هستیم و  هرچه رشد بیشتر شود، بهتر است.

پس از آنکه شرکت اشتراک درآمد سه ماهه دوم خود را در پنجشنبه منتشر نمود، سهام درا‌پ‌باکس در روز جمعه با کاهش بیش از ۱۳ درصدی روبرو شد. رشد آهسته در کاربران پریمیوم و کاهش درآمد از هر کاربر که بسیار پایین‌تر از پیش بینی‌ها بوده، نتیجه این گزارش است.

دراپ‌باکس در سه ماه گذشته شاهد کمترین رشد در کاربران پریمیوم از زمان عرضه عمومی‌در سال ۲۰۱۸ بوده است. این برنامه با پیشنهاد آزمایشی Freemium خود نتوانست کاربران بیشتری را جذب کند و نگرانی‌هایی را بین سرمایه‌گذاران در مورد توانایی این شرکت برای تبدیل کاربران رایگان به پریمیوم ایجاد نموده است.

هیوستون گفت:

ما بر روی افزایش تعداد مشترکین و میزان درآمد هر مشترک تمرکز می‌کنیم. هر دو در زمان‌های مشخصی نوسان دارند. ما در مقیاس بزرگتری کار می‌کنیم.

در حالی که دراپ‌باکس شاهد افزایش تعداد کاربران پریمیوم از ۱۱٫۹ میلیون سال قبل به ۱۳٫۶ میلیون بوده اما طبق گفته Refinitiv میانگین درآمد هر کاربر ۱۲۰٫۴۸ دلار تخمین زده شده  است.

ضرر خالص شرکت از ۴/۲۱ میلیون دلار یا ۵ سنت در هر سهم نسبت به ۴٫۱ میلیون دلار یا یک درصد سهم یک سال قبل، افزایش یافته است.

هوستون معتقد است که خدمات طراحی مجدد دراپ‌باکس که در ماه ژوئن راه اندازی شده است همچنان در کانون توجه و رشد شرکت قرار خواهد گرفت و به سه ماهه بعدی می‌رسد.

آنچه ما در مورد دراپ‌باکس جدید به آن توجه کرده‌ایم ، حل مشکلات جدید برای مشتریان است. بزرگترین فرصت رشد برای ما تجربه استفاده از فناوری در محل کار بوده که واقعاً یکپارچه و فراگیر شده است.

علیرغم کاهش سهام، این شرکت ذخیره‌سازی ابری در صدر تخمین‌های وال استریت برای سه ماهه دوم قرار گرفت. دراپ‌باکس گزارش کرده که سود سه ماهه ۱۰ سنت در هر سهم در مقایسه با ۸ سنت در هر سهم است. طبق گفته Refinitiv این دلیلی بر درآمد ۴۰۱٫۵ میلیون دلاری در مقابل ۴۰۰٫۹ میلیون دلار در سال گذشته خواهد بود.

هوستون در پاسخ به اینکه  سرمایه گذاران از چه چیزی آگاهی باید داشته باشند، گفت:

ما باید کارهای بیشتری برای آموزش سرمایه‌گذاران در مدل ترکیبی‌مان انجام دهیم که بهترین عناصر اینترنت مصرف کننده و نرم افزارهای معمول شرکت را ترکیب می‌کند اما کاملاً شبیه هیچ کدام نیست.

مزایای ترکیبی واقعاً سودآور هستند. … اما ما باید به کاربران کمک کنیم تا این موضوع را درک کنند و دریابند که چرا ما نسبت به آینده خود اطمینان داریم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید