شکایت میلیون‌ها نفر از اپل به‌خاطر سیاست انحصاری در سرویس ابری iCloud - تکفارس 
شکایت میلیون‌ها نفر از اپل به‌خاطر سیاست انحصاری در سرویس ابری iCloud - تکفارس 
شکایت میلیون‌ها نفر از اپل به‌خاطر سیاست انحصاری در سرویس ابری iCloud - تکفارس 

شکایت میلیون‌ها نفر از اپل به‌خاطر سیاست انحصاری در سرویس ابری iCloud

یاسین میرزایی
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - 19:00
شکایت اپل iCloud

طبق گزارش بلومبرگ، در روز جمعه شکایتی علیه اپل در دادگاه کالیفرنیای شمالی تنظیم شده است که این شرکت را به ایجاد شرایط غیرمنصفانه‌‌ای متهم می‌کند که باعث می‌شود سرویس iCloud تبدیل به انتخاب غالب مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت شود.  

در این شکایت ادعا شده اپل با برقراری محدودیت‌های تکنولوژیکی ضد رقابتی و تبعیض‌آمیز در رابطه با نوع فایل‌هایی که دیگر ارائه دهندگان فضای ابری می‌توانند از آن پشتیبانی کنند، باعث شده iCloud تنها سرویسی باقی بماند که می‌تواند به کاربران این کمپانی خدمات کامل ذخیره سازی ارائه دهد. این موضوع اپل را قادر ساخته تا در نبود هیچ رقابت و تهدیدی برای iCloud هزینه بالاتری از کاربران بگیرد.

شاکیان این پرونده که تعدادشان به میلیون‌ها نفر (مستقر در آمریکا) می‌رسد توسط هیگنز برمن (Hagens Berman) نمایندگی می‌شوند. درحالی که کاربران آیفون و آیپد گزینه‌‌هایی به جز سرویس اپل برای ذخیره انواع معینی از فایل‌ها در فضای ابری دارند، اما چیزهایی مانند دیتای اپلیکیشن‌ها و تنظیمات دستگاه وجود دارند که فقط iCloud اجازه میزبانی از آن‌ها را دارد.

درنتیجه کاربران مجبورند یا گزینه نه‌چندان جذاب جابه‌جا شدن دائمی بین چند حساب فضای ابری را انتخاب کنند تا نیازهایشان برطرف شود یا به سمت گزینه آسان خدمات کامل iCloud بروند. این پرونده مطرح می‌کند که محدودیت‌های اپل مستبدانه است و در راستای خفه کردن رقابت عمل می‌کند.

اپل تسلطش را به‌خاطر ساختن سرویس ذخیره‌سازی ابری برتر به ‌دست نیاورده است. اگر بخواهیم از زاویه کارآمدی و امنیت به موضوع نگاه کنیم، iCloud نه‌تنها برتر نیست بلکه غالباً عملکرد ضعیف‌تری دارد. درعوض، این شرکت با تقلب در عرصه رقابت توانسته سرویس خود را پیروز میدان کند.

این شکایت به‌تازگی ثبت شده و هنوز به آن وضعیت دادخواهی داده نشده است ولی هرکس که گمان می‌کند واجد شرایط پیوستن به آن است می‌تواند با پر کردن یک فرم در وبسایت هیگنز برمن درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید