استارت آپ فضای ابری به دنبال ذخیره اطلاعات مهم زمین در ماه - تکفارس 
استارت آپ فضای ابری به دنبال ذخیره اطلاعات مهم زمین در ماه - تکفارس 
استارت آپ فضای ابری به دنبال ذخیره اطلاعات مهم زمین در ماه - تکفارس 

استارت آپ فضای ابری به دنبال ذخیره اطلاعات مهم زمین در ماه

مهدی حلوائی
۳ خرداد ۱۴۰۱ - 09:43
ماه

استارت آپ Lonestar Data Holding قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک به کاربران امکان ذخیره‌ی داده‌ها و اطلاعات مهم خود روی سرورهای ماه را بدهد. هر چند که این موضوع در ابتدا امری غیرممکن به‌نظر می‌رسد اما از نظر تئوری امکان اجرای آن وجود دارد.

بدون شک بهترین مکان برای ذخیره‌ی داده‌ها در خارج از زمین، کره‌‌ی ماه است. قمر زمین در فاصله‌‌ی ۲۴۰ هزار مایلی از سیاره ما قرار دارد و همین موضوع آن را به مکانی مناسب برای ذخیره‌ی اطلاعات تبدیل کرده است. در واقع فاصله‌ی ماه تا زمین به قدری است که به هیچ وجه در معرض بلایای طبیعی زمین نیست و همچنین به راحتی می‌توان با آن ارتباطی پایدار برقرار کرد.

زمین

استارت آپ Lonestar برای عملی‌شدن پروژه‌ی خود ابتدا باید مشکلاتی مانند تغییر نوسانی دمای ماه و همچنین تشعشات کیهانی و خورشیدی را رفع کند. دمای ماه در روز به بالای ۱۰۶ درجه‌ی سلسیوس رسیده و شب‌ها نیز به زیر ۱۸۳ درجه‌ می‌رسد. به‌گفته‌ی کریستوفر استات، بنیان‌گذار Lonestar، یکی از روش‌های مقابله با این مشکلات، استفاده از ربات‌ها برای ایجاد سرور در لوله‌های گدازه‌ای قدیمی در زیر سطح ماه است.

دانشمندان بر این باورند که می‌توان از لوله‌گدازه‌ها برای ایجاد کلونی‌ در ماه و محافظت از ساکنان آن‌ها در برابر خطرات مختلف استفاده کرد. Lonestar در نظر دارد اولین آزمایش نرم‌افزاری خود را در سال جاری میلادی انجام دهد و سپس در سال ۲۰۲۴ سخت‌افزار مورد نیاز برای پروژه‌ی ذخیره‌ی اطلاعات در ماه را به این قمر ارسال کند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید