ناسا می خواهد برای کره ماه تایم زون جهانی تعریف کند - تکفارس 
ناسا می خواهد برای کره ماه تایم زون جهانی تعریف کند - تکفارس 

ناسا می خواهد برای کره ماه تایم زون جهانی تعریف کند

افشین نوری
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - 13:29
ناسا ماه

ناسا خود را برای سفر به ماه در سال‌‌های آینده آماده می‌کند، حالا قصد دارد با همکاری سایز سازمان‌های فضایی یک زمان جهانی برای این کره خاکی تعین کند. 

از آنجاییکه در سال‌های آینده قرار است ماموریت بی‌شماری برای کاوش کره ماه صورت بگیرد بنابراین لازم است که یک تایم زون اختصاصی برای آن در نظر گرفته شود.  این تایم زون در واقع زمان محلی ماه خواهد بود که براساس طلوع و غروب خورشید در این کره تعیین خواهد شد.  

این تصمیم، در مرکز فناوری ESTEC در آژانس فضایی اروپا گرفته شده و به نظر می‌رسد که همه چیز مهیای رسیدن به هدف مذکور است. هنوز مشخص نیست که نحوه زمان‌بندی تایم زون کره ماه به چه صورت خواهد بود و آیا ارتباطی بین تایم زون آن و کره زمین وجود خواهد داشت یا نه. 

بد نیست بدانید که زمان در کره ماه سریع‌تر از زمین می‌گذرد و حدود ۶ میلی‌ثانیه در هر روز بین آن‌ها اختلاف وجود دارد. ضمن اینکه شب‌ها و روزهای ماه کاملا متفاوت از زمین است. اگر آژانس‌هایی فضایی بتوانند چنین قابلیتی را برای کره ماه تعریف کنند، انتظار می‌رود که برای سایر کرات منظومه شمسی نیز چنین کاری انجام بشود. 

ناسا قرار است در سال ۲۰۲۵ با انجام ماموریت آرتمیس ۳، چندین انسان به کره ماه بفرستد و کارهای تحقیقاتی در این سیاره انجام دهد. در ماموریت آرتمیس ۲ نیز قرار است فضانوردان به مدار ماه بروند و برگردند تا خود را برای ماموریت آرمتیس ۳ که ماموریت نهایی خواهد بود آماده کنند‌.

ناسا تصمیم دارد پایگاه‌هایی را در سطح کره ماه تاسیس کند که از آن‌ها برای سفر انسان‌ به مریخ استفاده خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.