iOS 17 محل دکمه «پایان تماس» را تغییر می دهد - تکفارس 
iOS 17 محل دکمه «پایان تماس» را تغییر می دهد - تکفارس 
iOS 17 محل دکمه «پایان تماس» را تغییر می دهد - تکفارس 

iOS 17 محل دکمه «پایان تماس» را تغییر می دهد

افشین نوری
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 09:58
iOS 17

اپل اخیرا اولین نسخه بتا iOS 17 را منتشر کرد که حاوی یک تغییر جدید می‌شود. در این آپدیت، اپل محل دکمه قرمز «پایان تماس» را تغییر داده است. این تغییر ظاهرا انتقادات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است.

به نظر می‌رسد اپل قصد بهبود اپلیکیشن تلفن و تجربه تماس کاربران در iOS 17 را دارد. این تغییرات شامل اضافه شدن قابلیت‌های جدیدی مثل پوسترهای تماس، ویس‌های زنده، تماس‌های صوتی فیس تایم و موارد دیگر می‌شود. اپل همچنین اینترفیسی که در هنگام مکالمه روی نمایشگر آیفون ظاهر می‌شود، یازطراحی کرده است.

همانطور که می‌دانید در iOS 16 و نسخه‌های قبلی، دکمه پایان تماس در پایین‌ترین قسمت اینترفیس تماس قرار داشت. در بالای آن، دو ردیف دکمه برای انجام کارهایی مثل میوت کردن، کیبورد، فیس تایم، کنترل‌های صوتی و موارد دیگر وجود داشت.

اپل در iOS 17 اپل این اینترفیس را تغییر داده است تا همه چیز به یک سوم پایینی صفحه نمایش منتقل شود. به این ترتیب، دکمه پایان تماس با دکمه‌های دیگر ترکیب شده است. این دکمه اکنون در گوشه سمت راست پایین صفحه قرار دارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید iOS 17 پوسترهای تماس است که تصویر تمام‌صفحه فرد تماس‌گیرنده را نشان می‌دهد. اپل از سوی نهادهای دولتی به‌ویژه اتحادیه اروپا تحت فشار است تا به قوانین ضدانحصارگرایی تن بدهد. در حال حاضر، اپ استور اپل به کاربران اجازه نصب اپلیکیشن‌ها از منابع دیگر را نمی‌دهد و در حالیکه سال گذشته یک گزارش فاش کرده بود اپل اجازه سایدلودینگ را در iOS 17 خواهد داد اما این اتفاق نیفتاد.

بلومبرگ سال گذشته گزارش داده بود که اپل ممکن است تغییر بزرگی در نحوه کار کردن اکوسیستم iOS خود بدهد و احتمالا برای اولین بار اجازه سایدلودینگ را به کاربران بدهد. همان زمان، مارک گورمان فاش کرد که پروژه سایدلودینگ اپل توسط یک مهندس نرم‌افزار به نام Andreas Wendker هدایت می‌شد و او گزارش‌های خود را به Craig Federighi و Jeff Robbin می‌دهد. اما ظاهرا اپل به‌سادگی اجازه نخواهد داد تا کاربران هر چیزی را که می‌خواهند دانلود و نصب کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید