سارقان خودروی یک زن کانادایی او را با استفاده از ایرتگز اپل گول زدند - تکفارس 
سارقان خودروی یک زن کانادایی او را با استفاده از ایرتگز اپل گول زدند - تکفارس 
سارقان خودروی یک زن کانادایی او را با استفاده از ایرتگز اپل گول زدند - تکفارس 

سارقان خودروی یک زن کانادایی او را با استفاده از ایرتگز اپل گول زدند

افشین نوری
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 09:33
ایرتگز

کاربران از گجت ایرتگز اپل برای ردیابی اشیا گمشده خود استفاده می کنند، اما تضمینی برای رسیدن به نتیجه مطلوب وجود ندارد و یک حادثه در کانادا این موضوع را اثبات کرده است.

گلوبال نیوز گزارش داده است که ی زن کانادایی به نام Becca Hyslop یک ایرتگز را در خودروی خود قرار داده بود و وقتی صبح یکشنبه متوجه سرقت آن شد، سعی کرد آن را ردیابی کند. ایرتگز، خودروی او را در حال حرکت در شهر نشان می‌داد که در ترافیک مرکز شهر گیر کرده است.

روز بعد، این زن کانادایی تصمیم گرفت تا ایرتگز را ردیابی کند و تا اطراف یک به کارخانه در شهر کلونا رفت، اما ظاهرا دزدها با فناوری ایرتگز آشنایی داشتند و مراقب این بودند که تعقیب نشوند

سارقان خودروی Hyslop ایرتگز آن را روی خودرویی که متعلق به سرویس اجاره خودرو Evo Car Share بوده نصب کرده بودند. بنابراین با وجود اینکه ایرتگز خودرو مکان دقیق آن را را گزارش کرده بود، اما مالک آن را به مسیر اشتباهی فرستاد.

بنابراین اگر شما هم با سرقت خودروی خود مواجه شدید بهتر است که که خودتان به دنبال سارقان نروید. پلیس در آمریکا از شهروندان خواسته‌ است که به جای رفتن به ماموریت‌های انفرادی، بلافاصله به پلیس اطاع دهند.

به‌ نظر می‌رسد که گجت ایرتگز علیرغم معایبی که دارد می‌تواند به نیروهای پلیس در شناسایی سارقان کمک کند. شما با چسباندن آن به وسایل خود به‌راحتی می‌توانید از موقعیت آن‌ها باخبر شوید و در صورت گم شدن‌شان خیلی زود آن‌ها را پیدا کنید. 

البته اخیرا سارقان حرفه‌ای توانسته‌اند با استفاده از این گجت اقدام به ردیابی افراد و دزدیدن وسایل آن‌ها بکنند و همین مو‌ضوع نگرانی‌هایی را در بین کاربران ایجاد کرده است. این اتفاقات باعث شده تا اپل آپدیت‌های جدیدی را برای این گجت عرضه کند. هنوز مشخص نیست که این آپدیت‌ها تا چه حد توانسته‌اند جلوی فعالیت سارقان را بگیرند، ولی به هرحال این گجت کاربردهای زیادی برای کاربران داشته و نمی‌توان از قابلیت‌های خوب آن چشم‌پوشی کرد. 

اپل گجت ایرتگز را در آوریل ۲۰۲۱ با قیمت ۲۹ دلار معرفی کرد، و ممکن است نسخه بعدی آن را در اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ ارائه کند. مینگ‌چی کو، تحلیلگر مطرح پیش‌بینی کرده است که ایرتگز ۲ به احتمال زیاد در سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد. کو معتقد است که نسل دوم ایرتگز با هدست ویژن پرو اپل یکپارچه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید