اپل این واقعیت را پذیرفته که بازار گوشی هوشمند آمریکا افت کرده است - تکفارس 
اپل این واقعیت را پذیرفته که بازار گوشی هوشمند آمریکا افت کرده است - تکفارس 
اپل این واقعیت را پذیرفته که بازار گوشی هوشمند آمریکا افت کرده است - تکفارس 

اپل این واقعیت را پذیرفته که بازار گوشی هوشمند آمریکا افت کرده است

افشین نوری
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 11:23
اپل

اپل در گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۲۳ اعلام کرد که گوشی‌های آیفون ۳۹.۶۷ میلیارد دلار در طول این سه ماهه درآمد داشته‌اند، اما این رقم در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد کاهش یافته است. اما به نظر می‌رسد که این اتفاق ناشی از یک تغییر بزرگ است؛ تغییری که حتی اپل هم متوجه آن شده است و چاره‌ای جز اعتراف کردن به آن ندارد. بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا مدتی است که با افت چسمگیری مواجه شده است و همین موضوع اپا را مجبور کرده تا وابستگی خود را به بزرگترین منبع درآمد خود کاهش دهد.

بازار گوشی هوشمند آمریکا یکی از بازارهای اصلی اپل برای فروش آیفون است و بیشترین درآمد این شرکت از این کشور حاصل می‌شود. مارک گورمن تحلیلگر بلومبرگ در گزارش جدید خود گفته است که اپل احتمالا تغییراتی در استراتژی خود ایجاد خواهد کرد که شامل بهبود سایر بخش‌های درآمدزا یا گسترش فروش آیفون در بازارهایی غیر از آمریکا خواهد بود. بازار گوشی هوشمند آمریکا حتی می‌تواند چالشی جدی برای سری آیفون ۱۵ باشد.

آیفون نسل بعدی اپل قرار است بزرگترین به‌روزرسانی گوشی‌های آیفون را در طول سه سال گذشته ارائه کند. اپل قبلا تغییرات مهمی در آیفون ۶ در سال ۲۰۱۴، آیفون X در سال ۲۰۱۷ و آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ ایجاد کرده بود و این تغییرات معمولا شامل استفاده از نمایشگرهای بزرگتر و ارائه طراحی‌های به‌روزتر می‌شوند.

از طرفی انتظار می‌رود که گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس افزایش قیمت داشته باشند و گفته می‌شود قیمت آیفون ۱۵ پرو در آمریکا ممکن است از ۱۰۹۹ دلار برای مدل پایه به جای ۹۹۹ دلار شروع شود.

اپل در گزارش سه ماهه سوم ۲۰۲۳ خود اعلام کرد که کسب و کار خدمات این شرکت درآمدی برابر ۲۱.۲۱ میلیارد دلار داشته است که ۲۶ درصد از کل درآمد ۸۱.۸ میلیارد دلاری این شرکت را تشکیل می‌دهد.

اپل امسال احتمالا از درگاه شارژ USB-C در سری آیفون ۱۵ استفاده خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود که همه مدل‌های آیفون ۱۵ از جزیره دینامیک بهره خواهند برد.براساس شایعات، سری آیفون ۱۵ هیچ ارتقای سخت‌افزاری مهمی نسبت به سری آیفون ۱۴ نخواهد داشت و فقط آیفون ۱۵ پرو مکس دارای یک قابلیت برجسته به نام دوربین پریسکوپ خواهد بود. همچنین مدل‌های آیفون ۱۵ پرو ممکن است از بدنه تیتانیومی سبک‌تر و مستحکم‌ترو یک دکمه اکشن جدید بهره ببرند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید