اپلیکیشن اندرویدی ChatGPT عرضه شد - تکفارس 
اپلیکیشن اندرویدی ChatGPT عرضه شد - تکفارس 
اپلیکیشن اندرویدی ChatGPT عرضه شد - تکفارس 

اپلیکیشن اندرویدی ChatGPT عرضه شد

افشین نوری
۴ مرداد ۱۴۰۲ - 11:07
ChatGPT

شرکت OpenAI سرانجام اپلیکیشن اندرویدی ChatGPT را عرضه کرد و اکنون برای دانلود از فروشگاه پلی استور قابل دسترس است.

اپلیکیشن اندرویدیChatGPT در حالی ارائه می شود که نسخه iOS آن چند ماه پیش عرضه شده بود. پیش‌ثبت‌نام‌ این اپلیکیشن از هفته گذشته در پلی استور آغاز شده بود.

اگر شما می‌خواهید نسخه اندرویدی ChatGPT را روی گوشی خود نصب کنید، حتما مطمئن شوید که اپلیکیشن اصلی توسعه یافته توسط OpenAI را دانلود کنید. برخی افراد ممکن است در پلی استور شما را فریب دهند تا اپلیکیشن دیگری را دانلود کنید.

پس از دانلود اپلیکیشن ChatGPT از شما خواسته می‌شود که لاگین کرده و چت‌های خود را شروع کنید. رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و شبیه به نسخه وب آن است.

در حال حاضر، اپلیکیشن اندرویدی ChatGPT فقط در کشورهای آمریکا، هند، بنگلادش و برزیل قابل دسترس است. OpenAI قصد دارد این اپلیکیشن را در هفته آینده برای کشورهای بیشتری عرضه کند.

چت بات ChatGPT هرچند در مسابقه هوش مصنوعی پیشتاز است اما ظاهرا در حال از دست دادن محبوبیت خود است. طبق جدیدترین گزارش SimilarWeb، ترافیک سایت ChatGPT نسبت به ماه گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است، از طرفی، میزان دانلودهای اپلیکیشن iOS آن نیز کاهش یافته است.

وب‌سایت Insider گزارش داده است که کاربران پولی مدل زبانی GPT-4 در پلتفرم ChatGPT Plus اخیرا شکایت‌های زیادی نسبت به کاهش کیفیت پاسخ‌های این چت بات داشته‌اند. به نظر می‌رسد GPT-4 با وجود اینکه می‌تواند پاسخ‌های سریع‌تری تولید کند، اما کیفیت این پاسخ‌ها سطح پایین‌تری قرار دارند.

واشنگتن پست نیز گزارش داده که در ماه گذشته برای اولین بار تعداد کاربران ChatGPT کاهش یافته است. طبق این گزارش، ترافیک دستگاه‌های موبایلی و دسکتاپ به وب‌سایت ChatGPT در ماه ژوئن حدود ۱۰ درصد کاهش داشته و میزان دانلود اپلیکیشن آیفون آن نیز کاهش یافته است. هنوز مشخص نیست که چرا این چت‌بات با کاهش کاربر مواجه شده است.

این گزارش گفته است که ChatGPT پس از راه اندازی، ترافیک عظیمی را در ماه نوامبر سال گذشته میلادی تجربه کرد. سپس، تعامل کاربران با آن با به‌سرعت رشد کرد، اما در ماه مارس کمی کاهش یافت و در ماه مه همچنان به کاهش خود ادامه داد. گزارش واشنگتن پست همچنین گفته است که مدت زمان تعامل کاربران با ChatGPT نیز کاهش یافته است. یعنی کاربران وقت کمتری در وب‌سایت این چت‌بات سپری کرده‌اند. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید