هم‌بنیان‌گذار توییتر: ایلان ماسک می خواهد توییتر را تبدیل به یاهو بعدی کند - تکفارس 
هم‌بنیان‌گذار توییتر: ایلان ماسک می خواهد توییتر را تبدیل به یاهو بعدی کند - تکفارس 
هم‌بنیان‌گذار توییتر: ایلان ماسک می خواهد توییتر را تبدیل به یاهو بعدی کند - تکفارس 

هم‌بنیان‌گذار توییتر: ایلان ماسک می خواهد توییتر را تبدیل به یاهو بعدی کند

افشین نوری
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 10:43
توییتر

ایوان ویلیامز هم‌بنیان‌گذار توییتر به‌تازگی صحبت‌هایی درباره ایلان ماسک و نحوه مدیریت او در توییتر کرده است. او در مصاحبه با بلومبرگ گفته است که خرید توییتر توسط ماسک باعث ناراحتی و غمگین شدن او شد.

ماسک اخیرا تغییرات زیادی در توییتر ایجاد کرده است که با انتقادات زیادی مواجه شده است. درآمد تبلیغات این شرکت در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۹ درصد کاهش یافته است و خیلی‌ها معتقدند که لیندا یاکارینو که به‌تازگی به عنوان مدیرعامل جدید توییتر انتخاب شده است می‌تواند با توجه به سابقه خوبی که در بخش تبلیغات دارد، درآمدهای تبلیغات توییتر را دوباره بازگرداند.

ویلیامز به بلومبرگ گفته است که ماسک هنوز نتوانسته مسیر درست را پیدا کند و احتمال اینکه توییتر بتواند به عنوان یک برند بازیابی شود بسیار سخت‌تر شده است، چراکه این برند الان کاملا وابسته به ماسک شده است.

به نظر ویلیامز، مدیریت ضعیت پلتفرم‌هایی مثل یاهو و MySpace باعث شکست آن‌ها شد و وضعیت الان توییتر را می‌توان با این پلتفرم‌های مقایسه کرد. او گفت که با وجود اینکه برند یاهو همچنان وجود دارد اما چیزی از آن باقی نمانده است و به نظر می‌رسد که این همان مسیری که ماسک برای توییتر طی می‌کند.

اظهارات ماسک در حالی بیان می‌شود که جک دورسی اخیرا گفته بود که ماسک رهبر ایده‌الی برای توییتر نیست. در مجموع به نظر می‌رسد که هیچکدام از بنیان‌گذاران توییتر نسبت به آینده این پلتفرم تحت مدیریت ماسک خوشبین نیستند.

ویلیامز معتقد است که اگر ماسک نتواند توییتر را بهبود ببخشد، رقبای نوظهور توییتر به‌راحتی خواهند توانست جای آن را بگیرند. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم واکنش ماسک به این صحبت‌های ویلیامز چه خواهد بود.

منبع: Arstechnica

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید