iOS 16 روی ۸۱ درصد آیفون ها اجرا می شود - تکفارس 
iOS 16 روی ۸۱ درصد آیفون ها اجرا می شود - تکفارس 
iOS 16 روی ۸۱ درصد آیفون ها اجرا می شود - تکفارس 

iOS 16 روی ۸۱ درصد آیفون ها اجرا می شود

افشین نوری
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 08:51
iOS 16

سیستم عامل iOS اپل همیشه سریع‌تر از اندروید به دست کاربران رسیده است و این به خاطر آن است که اندروید دارای پوسته‌های مختلفی است که ارائه آن‌ها نیاز به کارهای بیشتری دارد اما iOS همان iOS است.

جدیدترین نسخه iOS یعنی iOS16 در ماه سپتامبر سال گذشته عرضه شد و حالا آمار نشان می‌دهند که هم‌اکنون ۸۱ درصد آیفون‌ها آن را اجرا می‌کنند. البته اگر ما خودمان را محدود به آیفون‌هایی که در چهار سال اخیر معرفی شدند بکنیم می‌توانیم بگوییم که این آمار به ۹۰ درصد رشد یافته است.

همچنین ۱۳ درصد کل آیفون‌ها سیستم عامل iOS 15 را اجرا می‌کنند و بقیه آیفون‌ها نسخه‌های پایین‌تر را روی خودشان اجرا می‌کنند. در بخش تبلت‌ها، ۷۱ درصد کل آیپدها هم‌اکنون  iPadOS 16 و ۲۰ درصد iPadOS 15 را اجرا می‌کنند. برای آیپدهایی که در چهار سال اخیر عرضه شدند، این آمار به‌ترتیب ۷۶ و ۱۸ درصد است.

برای مقایسه، طبق آخرین آماری که توسط گوگل در ماه آوریل منتشر شد، اندروید ۱۳ روی ۱۲ درصد کل دستگاه‌های اندرویدی اجرا می‌شود.

اپل اخیرا آپدیت iOS 16.3 را با قابلیت‌های جدید عرضه کرد. این آپدیت شامل قابلیت‌های متنوعی از جمله پشتیبانی از کلیدهای امنیتی برای Apple ID و پشتیبانی از نسل دوم هوم پاد می‌شوند. همچنین قابلیت تشخیص تصادف بهبود یافته است که باعث جلوگیری از تماس‌های اشتباهی خواهد شد. 

اپل همچنین سعی کرده در آپدیت iOS 16.3 باگ‌های قبلی را برطرف کند که یکی از مهمترین آن‌ها ظاهر شدن خطوط افقی سبز رنگ در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس بود. 

اپل همچنین برای کاربرانی که از iOS 15 استفاده می‌کنند آپدیت حدید iOS 15.7.3 را عرضه کرده است و کسانی که از سیستم‌عامل قدیمی iOS 12 استفاده می‌کنند می‌توانند آپدیت جدید iOS 12.5.7 را دریافت کنند که شامل بهبودهایی در بخش امنیتی می‌شود.  

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید