نرخ استفاده از آی او اس ۱۶ به ۶۹ درصد رسید - تکفارس 
نرخ استفاده از آی او اس ۱۶ به ۶۹ درصد رسید - تکفارس 

نرخ استفاده از آی او اس ۱۶ به ۶۹ درصد رسید

مهدی حلوائی
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 12:13
آی او اس 16

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Mixpanel، نرخ استفاده از سیستم‌عامل آی او اس ۱۶ در ماه دسامبر سال جاری میلادی به ۶۹.۴۵ درصد رسیده است.

آی او اس ۱۶ در زمان عرضه‌ (۱۲ سپتامبر) با استقال خوبی از سوی کاربران مواجه شد اما پس از گذشت چند روز مشخص شد که بسیاری از افراد علاقه‌ای به نصب این سیستم‌عامل ندارند. همچنین نرخ استفاده از آی او اس ۱۶ از تاریخ ۱۹ دسامبر تا ۷ نوامبر از ۲۷ درصد به ۴۴ درصد رسید که رشد نه چندان سریع آن را نشان می‌داد.

نرخ استفاده از آی او اس 16

با این وجود، گزارش Mixpanel نشان می‌دهد که از تاریخ ۱۷ نوامبر نرخ استفاده از جدیدترین سیستم‌عامل اپل رشد قابل قبولی داشته است. در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از گوشی‌های آیفون به این سیستم‌عامل مجهز شده‌اند و ۲۴.۵ درصد از آن‌ها نیز کماکان از آی او اس ۱۵ استفاده می‌کنند. همچنین ۶.۱۴ درصد از کاربران نیز روی گوشی‌های خود از سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر اپل بهره می‌برند.

به‌نظر می‌رسد که سرعت انتقال کاربران به آی او اس ۱۶ تقریباً مشابه آی او اس ۱۵ و در مقایسه با آی او اس ۱۴ بسیار کمتر بوده است. این سیستم‌عامل در بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ روی ۸۰ درصد از گوشی‌های آیفون نصب شده بود. ظاهراً نگرانی کاربران نسبت به احتمال وجود باگ در نسخه‌ی اولیه‌‌ی آی او اس ۱۶ باعث شده تا نرخ استفاده از آن در چند ماه اول کمتر از حد انتظار باشد.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.