توییتر مایکروسافت را متهم به استفاده غیرقانونی از API های خود کرد - تکفارس 
توییتر مایکروسافت را متهم به استفاده غیرقانونی از API های خود کرد - تکفارس 
توییتر مایکروسافت را متهم به استفاده غیرقانونی از API های خود کرد - تکفارس 

توییتر مایکروسافت را متهم به استفاده غیرقانونی از API های خود کرد

افشین نوری
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 11:44
توییتر

وکیل ایلان ماسک دیروز با ارسال یک نامه به مایکروسافت، این شرکت را متهم به استفاده از APIهای توییتر برخلاف سیاست‌های این شبکه اجتماعی کرد. Alex Spiro وکیل ماسک در حالی منتشر می‌شود که یک ماه قبل، مایکروسافت استفاده از APIهای توییتر را به جای پرداخت هزینه‌های جدید آن متوقف کرد و ماسک این شرکت را تهدید به شکایت به خاطر استفاده غیرقانونی از داده‌های توییتر کرد.

مایکروسافت سال‌ها بود که از APIهای توییتر به صورت رایگان استفاده می‌کرد تا از داده‌های توییتر در محصولات کلیدی خود که میلیون‌ها دلار درآمد برای ردموندی‌ها ایجاد می‌کردند بهره ببرد. Spiro به ساتیا مادلا مدیرعامل مایکروسافت گفته بود که شرکت او حتی حاضر به پرداخت هزینه تخفیف‌یافته APIهای توییتر نکرده است در حالیکه این شرکت از داده‌های توییتر در حداقل پنج تا از سرویس‌های خود که شامل Xbox One, Bing Pages, Azure, Power Platform و Ads می‌شوند استفاده می‌کند. توییتر به مایکروسافت هشدار داده است که تا ۷ ژوئن از سیاست‌های این شرکت تبعیت کند.

یکی دیگر از ادعاهای Spiro این است که مایکروسافت از محدودیت‌های نرخ API فراتر رفته است. فقط در سال ۲۰۲۰ اپلیکیشن‌های مایکروسافت بیش از ۷۸۰ میلیون بار به APIهای توییتر دسترسی پیدا کرده‌اند که بیش از حد مجاز بوده است. در هر حال باید ببینیم نتیحه این دعوای حقوقی درنهایت چه می‌شود.

منبع: Arstechnica

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید