تیم هدست واقعیت افزوده اپل قصد دارد دستیار سیری را با یک دستیار صوتی توانمندتر جایگزین کنند - تکفارس 
تیم هدست واقعیت افزوده اپل قصد دارد دستیار سیری را با یک دستیار صوتی توانمندتر جایگزین کنند - تکفارس 
تیم هدست واقعیت افزوده اپل قصد دارد دستیار سیری را با یک دستیار صوتی توانمندتر جایگزین کنند - تکفارس 

تیم هدست واقعیت افزوده اپل قصد دارد دستیار سیری را با یک دستیار صوتی توانمندتر جایگزین کنند

افشین نوری
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 17:54
سیری

سیری همچنان در بین کاربران آیفون از محبوبیت بالایی برخوردار است، اما خیلی‌ها هم از آن راضی نیستد. حالا یک گزارش جدید ادعا کرده است که مهندسان اپل که روی هدست واقعیت ترکیبی Reality Pro کار می‌کنند از این نرم‌افزار راضی نیستند و قصد ایجاد جایگزین اختصاصی خودشان برای کنترل این هدست را دارند.

طبق گزارش امروز، کارمندان اپل معتقدند که سیری فاقد قابلیت‌های مورد انتظار از یک دستیار صوتی هوشمند مدرن است. این دستیار به خاطر داشتن محدودیت‌های امنیتی اجازه ارائه قابلیت‌های بیشتر را به مهندسان اپل نمی‌دهد و همین موضوع باعث نارضایتی آن‌ها شده است.

حالا به نظر می‌رسد که مهندسان تیم طراحی هدست واقعیت ترکیبی Reality Pro اپل قصد دارند دستیار هوشمند صوتی جدیدی برای این هدست توسعه دهند که محدودیت‌های سیری را نداشته باشد. طبق گزارش امروز، اپل ظاهرا در سال ۲۰۱۹ در حال انجام پروژه‌ای تحت عنوان Blackbird برای جایگزینی سیری بود که بعدا به پروژه سیری X تغییر کرد. این پرژوه نیز صرفا تمام کارهای سیری را به جای فضای ابری روی خود دستگاه پردازش می‌کرد.

عدم توجه کافی به توسعه سیری باعث شد تا تعدادی از مهندسان اپل این شرکت را ترک کنند و به گوگل بپیوندند. سه تا از این مهندسان عبارتند از Srinivasan Venkatachary, Steven Baker, و Anand Shukla که همه آن‌ها در سال ۲۰۱۹ به اپل پیوسته بودند.

اپل از چند سال پیش در حال توسعه هدست واقعیت ترکیبی خود است و ابتدا قرار بود در تابستان سال ۲۰۲۲ معرفی شود اما بنا به مشکلاتی این اتفاق نیفتاد و برخی گزارش‌ها اعلام کردند که Reality Pro در ژانویه ۲۰۲۳ رونمایی خواهد شد. بعدا ادعا شد که معرفی این هدست با تاخیر مواجه شد و در بهار ۲۰۲۳ شاهد رونمایی از آن خواهیم بود. 

البته طبق اطلاعاتی که اخیرا مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس منتشر کرده است این هدست در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد و احتمال معرفی آن در بهار خیلی کم است‌. به گفته این تحلیلگر، اپل ظاهرا در توسعه نرم افزار هدست واقعیت ترکیبی خود به مشکل برخورد کرده است و نباید به این زودی‌ها منتظر معرفی آن باشیم. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید