۴ پاسخ عجیب و جالب سیری اپل به سوالات ساده - تکفارس 
۴ پاسخ عجیب و جالب سیری اپل به سوالات ساده - تکفارس 

۴ پاسخ عجیب و جالب سیری اپل به سوالات ساده

مهدی ملکی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 09:00
پاسخ های جالب سیری

اگر سوالات و دستورات خود را به صورت صحیح به سیری بگویید، این دستیار دیجیتال اپل بسیار مفید و کارآمد عمل می‌کند. اما گاهی اوقات برخی از سوالاتی که برای ما انسان‌ها منطقی و معقول به نظر می‌رسند، برای هوش مصنوعی چنین ابزارهایی منطقی نیستند.

در واقع حتی دستیار دیجیتال هوشمندتری مانند گوگل اسیستنت (Assistant) هم تقریباً تمام اطلاعاتش را براساس محتوای تولید شده توسط انسان روی وب به دست آورده است. سیری هم چنین ماجرایی را کم و بیش پشت سر گذاشته و می‌گذارد. در حال حاضر سیری روی محصولات متنوعی از اپل از جمله آیفون، آیپد، مک الی اپل واچ و … در دسترس قرار دارد.

شما می‌توانید از سیری درخواست کنید برای شما یادآور تنظیم کند یا برخی از سوالات ساده را که در آن لحظه به هر دلیل قادر به جست و جوی آن‌ها در گوگل نیستید، پاسخ دهد. به راستی نیز سیری در این زمینه خوب عمل می‌کند.

ممکن است شما در حال آشپزی باشید، بنابراین سعی کنید سکوت موجود را بشکنید و چند سوال ساده را از سیری بپرسید و پاسخ بگیرید. گاهی اوقات اگر اشتباه سوال بپرسید یا سوالی صحیح را به شیوه‌ای اشتباه بیان کنید، این دستیار هوشمند واکنش جالبی نشان می‌دهد. با ما همراه شوید تا برخی از پاسخ‌های جذاب آن را به اتفاق با یکدیگر مرور کنیم.

هی سیری من چند تا از انگشتانمان را بالا گرفته‌ام؟

پاسخ های جالب سیری اپل

با مطرح کردن این سوال، سیری در ارائه جواب صحیح به مشکل برمی‌خورد. این دستیار مجازی بعد از شنیدن این سوال، اعداد یک الی ده را نمایش می‌دهد. شاید این دستیار زیرک سعی می‌کند با نمایش تمام حالت‌های ممکن، به شما حقه بزند.

در حقیقت سیری به هیچ روشی نمی‌تواند پاسخ این سوال را بداند، زیرا راهی برای نظاره کردن انگشتان شما و شمردن آن‌ها ندارد! شاید هم این اعداد به واقعه‌ای عجیب در زمانی نه چندان دور اشاره دارند؟

شاید هم آن‌ها مختصاتی از منطقه‌ای مرموز هستند؛ چطور می‌توان فهمید سیری چطور این سوال را پردازش کرده است؟ به هر حال، بهتر است قضیه را به فیلم‌های علمی تخیلی تشبیه نکنیم و از این پاسخ بگذریم.

هی سیری، آیا تو می‌توان زمان را متوقف کنی؟

پاسخ های جالب سیری

سیری در پاسخ می‌گوید اصلاً خوب و مودبانه نیست! چرا این کار مودبانه نیست؟ ما خیلی مودبانه سوال کردیم. احتمالاً سیر می‌داند اگر ما می‌توانستیم زمان را متوقف کنیم، اعمال شومی را پیاده می‌کردیم و از این قدرت فوق بشری، برای انجام کارهای نیک بهره نمی‌گرفتیم.

در حقیقت اگر سیری تشخیص دهد شما به او فحاشی کردید یا حرف‌های ناروا زدید، چنین پاسخی ارائه می‌دهد. جالب است که با ارائه این پاسخ، این‌طور به نظر می‌رسد که او ذهن ما را خوانده و آن را عملی نامناسب و غیرمحترمانه در نظر گرفته است.

شاید واقعاً این‌طور باشد و فیلم‌های علمی تخیلی به ما دروغ می‌گویند! شاید این حرکت، بی‌احترامی به طبیعت باشد. به هر حال، می‌توان از این جواب برداشت‌های زیادی کرد و حداقل سیری هم از دام احمق به نظر رسیدن فرار می‌کند.

هی سیری، یک کار مفید انجام بده

پاسخ های جالب سیری اپل

سیری پاسخ می‌دهد که چه سوال جالبی است. گاهی اوقات اگر خوب تفکر کنید به نظر می‌رسد ما به عنوان موجوداتی زیستی در مقایسه با ماشین‌های دیجیتال تفاوت‌های بسیار عمیقی داریم و در یک دسته، طبقه‌بندی نمی‌شویم و این مسلماً یکی از آن زمان‌هایی است که شما را وادار به تفکر درباره این موضوع می‌کند.

بنابراین مسلماً این سوال جالبی است جناب سیری! انقدر جالب که برای خودش تبدیل به یک معما می‌شود، این معما که اصلاً این سوال چه معنایی دارد؟

افراد مختلف می‌توانند برداشت مختلفی از این سوال و پاسخ داشته باشند ولی کافی است به این اسکرین شات از اپل واچ، سوال ما و پاسخ سیری توجه کنید تا متوجه سطح هنر موجود در آن بشوید. انجام دادن یک کار مفید توسط یک ربات، یک محصول الکترونیک و در نهایت توسط یک دستیار دیجیتال دقیقاً به چه معناست؟

هی سیری، تیم اپل (Tim Apple) کیست؟

پاسخ های جالب سیری اپل

اگرچه وقتی تیم کوک، مدیر عامل اجرایی اپل را با نام غیررسمی صدا می‌زنیم، سیری او را می‌شناسد اما پاسخ جذابی به این سوال ارائه نمی‌دهد و کاملاً شوخی را فراموش می‌کند. ظاهراً سیری با ارجاع به ویکی پدیا، نام «تیم اپل» را نامی رسمی برای تیم کوک در نظر می‌گیرد و از این نظر در دنیای این دستیار دیجیتال هیچ مشکلی ندارد.

اگر بخواهیم چنین شیوه نا‌م‌گذاری را برای سایر شخصیت‌های مطرح دنیای تکنولوژی استفاده کنیم، ایلان تسلا، جف آمازون و بیل مایکروسافت را تحویل خواهیم گرفت! به هر حال جالب است که سیری می‌تواند تیم کوک را از روی چنین اصطلاحی تشخیص دهد.

این‌ها تنها تعدادی از پاسخ‌های جالب و البته، سهوی سیری به سوالات کاربران هستند. شما می‌توانید این ابزار سودمند را هر روز مورد ارزیابی قرار دهید و چنین پاسخ‌هایی را از آن بشنوید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید