استفاده از دستیار صوتی سیری در خودروی اپل امکان پذیر خواهد بود - تکفارس 
استفاده از دستیار صوتی سیری در خودروی اپل امکان پذیر خواهد بود - تکفارس 

استفاده از دستیار صوتی سیری در خودروی اپل امکان پذیر خواهد بود

مهدی حلوائی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 11:18
خودروی اپل

اپل اوایل هفته‌ی جاری دسی اویکاشویچ (Desi Ujkashevic)، یکی از مدیران شرکت خودروسازی فورد، را به استخدام خود درآورد. بر اساس گمانه‌زنی‌های قبلی خودروی خودران اپل، که با نام پروژه‌ی تایتان (Project Titan) نیز شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار خواهد شد. حالا گزارش جدیدی در خصوص این خودرو منتشر شده که به ویژگی‌های احتمالی آن اشاره دارد.

بر اساس گزارش Patently Apple، غول فناوری آمریکایی امروز پتنت جدیدی را در خصوص خودروی خودران خود منتشر کرده که در آن به یک سیستم مسیریابی پیشرفته اشاره شده است. این پتنت خودروی خودرانی را نشان می‌دهد که توانایی شناسایی محیط اطراف و یافتن مقصد بدون نیاز به دریافت ورودی از سوی سرنشینان را دارد. با این وجود، احتمالاً دریافت ورودی از راننده برای کنترل دقیق‌تر سیستم خودران این خودرو بهتر خواهد بود.

به‌گزارش Patently Apple، سیستم مسیریابی خودروی اپل در مناطقی که اطلاعات ماهواره‌ای دقیقی را ارئه نمی‌دهند، کاربرد زیادی خواهد داشت. پتنت اپل به استفاده‌ی این خودرو از دستگاه‌های پردازشی مختلف برای مشخص‌کردن مقصد اشاره داشته و پشتیبانی آن از صفحه لمسی آیفون و یا آیپد برای واردکردن اطلاعات مورد نیاز را نیز تایید می‌کند. همچنین به‌نظر می‌رسد که کاربران می‌توانند از دستیار صوتی سیری برای دستوردادن به خودرو استفاده کنند.

نظر شما در مورد خودروهای خودران چیست؟ به‌نظر شما آیا اپل در بازار این نوع از خودروها موفق خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ۹To5Mac

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید