گوگل نکات استفاده از آی او اس را به کاربران اپل می آموزد - تکفارس 
گوگل نکات استفاده از آی او اس را به کاربران اپل می آموزد - تکفارس 
گوگل نکات استفاده از آی او اس را به کاربران اپل می آموزد - تکفارس 

گوگل نکات استفاده از آی او اس را به کاربران اپل می آموزد

حامد شهرزاد
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - 10:35
ios

از زمان عرضه گوشی موتورولا دی روید در نوامبر سال ۲۰۱۹، اندروید و آی او اس صنعت گوشی‌های هوشمند را به یک نبرد تبدیل کرده اند. سیستم عامل اندروید که متعلق به گوگل است، در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از بازار تلفن‌های هوشمند را طبق آمار در اختیار دارد و آی او اس دارای ۲۶٫۵ درصد است.

هفته گذشته، گوگل یک پست را در وبلاگ خود در مورد لوک وروبلوسکی، رهبر آی او اس در تیم گوگل منتشر کرد که احتمالاً به این معنی است که لوک وروبلوسکی می‌تواند با یک گوشی آیفون در دفتر گوگل قدم بزند و کسی از این موضوع عصبانی نشود.

لوک وروبلوسکیمی گفته است که دلیل استفاده از دستگاه‌های دارای سیستم عامل آی او اس این است تا گوگل اطمینان حاصل کند که کل خانواده محصولات گوگل به همان اندازه که در اندروید کار می‌کنند در آی او اس نیز کار می‌کنند و برنامه‌های گوگل از آخرین قابلیت‌های آی او اس استفاده می‌کنند تا آیفون‌ها و آیپد‌های مردم در استفاده از خدمات گوگل بهتر کار کنند.

مطالب مرتبط:

کارمندان گوگل نکاتی را برای تبدیل شدن به یک کاربر بهتر در زمینه استفاده از آیفون به شما می‌دهد

گوگل آی او اس

با توجه به اینکه دبلیو دبلیو دی سی ۲۰۲۱ از دوشنبه آینده پخش خواهد شد و از آنجا که انتظار می‌رود اپل برخی تغییرات را در آی او اس ۱۵ اعلام کند، لوک وروبلوسکی خود را آماده شنیدن سنخرانی اپل کرده است.

او در مورد این موضوع گفت:

ما واقعاً می‌خواهیم مردم متوجه شوند که استفاده از خدمات ما در آیفون باعث مفیدتر شدن دستگاه آیفون برای آن‌ها می‌شود. هر بار که اپل سیستم عامل خود را به روز می‌کند، فرصت‌های بیشتری را در اختیار ما قرار می‌دهد تا با بهره‌گیری از موارد جدیدی که این دستگاه‌ها قادر به انجام آن هستند، به بهبود برنامه‌های گوگل کمک می‌کنند.

در وبلاگ لوک وروبلوسکی، نکاتی برای کاربران آیفون ارائه شده است. وی استفاده از ابزارک‌ها، به ویژه ابزارک گوگل فوتو را به کاربران آی او اس آموخته است. این ابزارک‌ها برای کاربران آی او اس بسیار مناسب هستند زیرا در صورت استفاده از آن‌ها چیز‌های مفیدی را کاربر نشان می‌دهند.

او به کاربران آی او اس پیشنهاد کرده است تا سیستم عامل خود را شخصی‌سازی کنند. یکی دیگر از اقداماتی که لوک وروبلوسکی انجام داده است، انتقال کروم به صفحه اصلی تلفن آیفون خود است. این ویژگی که هندآف نام دارد، به او این امکان را می‌دهد تا شروع به مرور یک صفحه وب در آیفون خود کند و ادامه خواندن آن را در مک خود ادامه دهد.

ویژگی دیگری که او به کاربران آی او اس پیشنهاد داده است، نحوه استفاده از گوگل مپس است. هنگامی که بر روی آدرس گوگل مپس دسک تاپ کلیک کنید، دکمه‌ای با عنوان ارسال به تلفن خود را مشاهده خواهید کرد که به گفته لوک بسیار مفید است زیرا این چیزی است که برای گوگل بسیار مهم است. گوگل قصد ادغام خدمات خود نه تنها بین برنامه‌ها بلکه بین دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف را دارد. وی معتقد است که باید خدمات گوگل را در هر کجا که نیاز دارید استفاده کنید، از جمله تلفن آیفون.

اگر از آیفون خود برای کار و بازی استفاده می‌کنید، لوک هنگام استفاده از برنامه آی او اس گوگل پیشنهاد می‌کند از حالت ناشناس استفاده کنید.

در مورد استفاده از دستیار سیستم عامل آی او اس یعنی سیری، لوک وروبلوسکی گفته است:

من فکر می‌کنم وقتی کاربر کار‌های را هر روز انجام می‌دهد (مانند بررسی اخبار و کار‌های اینچنینی در تلفن همراه خود) استفاده از سیری شوتکات می‌تواند باعث سرعت بخشیدن به شما و انجام کار‌های رمزمره‌تان شود.

بسیار عجیب است که گوگل حاضر شده است تا نکات استفاده از آی او اس را به کاربران اپل بیاموزد اما در هر صورت، بسیاری از کاربران این سیستم عامل می‌توانند از این نکات استفاده کنند.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید