بعد از اپل، گوگل هم قابلیت جلوگیری از ردیابی برنامه ها را به اندروید اضافه می کند - تکفارس 
بعد از اپل، گوگل هم قابلیت جلوگیری از ردیابی برنامه ها را به اندروید اضافه می کند - تکفارس 

بعد از اپل، گوگل هم قابلیت جلوگیری از ردیابی برنامه ها را به اندروید اضافه می کند

خشایار جهانی
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - 12:45
google app tracker

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، شرکت اپل در نسخه ۱۴٫۵ سیستم‌عامل آی او اس (iOS)، قابلیت جدیدی در رابطه با ردیابی برنامه‌ها اضافه کرد. طبق این ویژگی جدید، کاربران می‌توانند به برنامه‌ها اجازه ندهند که فعالیت آن‌ها را در وبسایت‌ها و برنامه‌های دیگر ردیابی کند. این ویژگی صدای بسیاری از غول‌های فناوری، مخصوصاً پلتفرم‌های اجتماعی مانند فیسبوک را درآورده بود.

اکنون گوگل نیز تایید کرد که می‌خواهد در نسخه‌های بعدی اندروید این قابلیت را اضافه کند تا کاربران نسبت به ردیابی برنامه‌های مختلف آگاه باشند، البته با تفاوت‌های نسبت به آی او اس. از اندروید ۱۲ به بعد، توسعه‌دهندگان دیگر به ID تبلیغاتی کاربران دسترسی ندارند.

مطالب مرتبط:

فقط ۱۲ درصد از کاربران آی او اس ۱۴٫۵ به برنامه ها اجازه دادند تا فعالیتشان ردیابی شود

ردیابی فعالیت کاربران فیس بوک و اینستاگرام آی او اس در ازای ارائه خدمات رایگان

در حال حاضر، کاربران اندروید گزینه «انصراف از شخصی‌سازی تبلیغات» را در گوشی‌های خود دارند که برای فعال کردن آن باید به قسمت تنظیمات> گوگل> تبلیغات بروید. البته فعلاً برنامه‌ها می‌توانند درخواخست ID یا شناسه تبلیغاتی را صادر کنند. با ارائه اندروید ۱۲، گوگل یک روش جایگزین را برای تجزیه و تحلیل و پیش‌گیری از کلاه‌برداری ارائه می‌دهد که از ID یا شناسه تبلیغات استفاده نمی‌کند و در صورت انصراف کاربر، برنامه‌ها نمی‌توانند فعالیت‌های آن را ردیابی کنند.

app tracker

کسب‌و‌کار اصلی گوگل براساس تبلیغات است و تصمیمات مرتبط با این بخش می‌تواند تاثیر بیشتری بر روی این شرکت بگذارد. قابلیت انصراف از شخصی‌سازی تبلیغات به آن‌هایی که از آن مطلع نیستند اجازه می‌دهد فعالیت‌شان توسط برنامه‌ها ردیابی شود. از طرف دیگر، این روش از طرف فیسبوک، که بسیار به تبلیغات و ردیابی فعالیت کاربران وابسته است، با اعتراض مواجه شده بود و حتی کمپینی علیه این قابلیت راه انداخت.

طبق اخبار منتشرشده، این قابلیت از اواخر سال ۲۰۲۱ بای گوشی‌های دارای اندروید ۱۲ و از سال ۲۰۲۲ برای تمام گوشی‌های اندرویدی منتشر خواهد شد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید