اپل باز هم در ایجاد یک شبکه اجتماعی برای اپل موزیک ناکام ماند - تکفارس 
اپل باز هم در ایجاد یک شبکه اجتماعی برای اپل موزیک ناکام ماند - تکفارس 

اپل باز هم در ایجاد یک شبکه اجتماعی برای اپل موزیک ناکام ماند

افشین نوری
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - 11:39
اپل موزیک

بلومبرگ گزارش داد که اپل قصد داشته است قبل از آنکه شرکت Triller سرویس Verzuz را در ماه مارس سال گذشته بخرد، آن را خریداری کند. Verzuz سرویسی است که توسط دو رپر معروف به نام‌های Swizz Beatz و Timbaland راه‌اندازی شد و مسابقات رپ را به‌صورت زنده میزبانی و پخش می‌کند. این اپلیکیشن می‌توانست هدف خوبی برای خرید اپل باشد، چراکه اپل به‌راحتی می‌توانست آن را به‌عنوان یک قابلیت ارزشمند به گوشی‌های آیفون اضافه کند.

مطالب مرتبط:

اپل به‌ندرت خریدهای بزرگی انجام می‌دهد و بزرگترین خرید این شرکت به هفت سال پیش می‌گردد که ۳ میلیارد دلار برای خرید Beats Audio پرداخت کرد. این خرید به اپل کمک کرد تا سرویس اپل موزیک خود را راه‌اندازی کند. اپل در معامله بزرگ دیگری که دو سال پیش انجام شد، ۱ میلیارد دلار برای خرید کسب‌وکار مودم گوشی‌های هوشمند اینتل پرداخت کرد.

اپل برنامه‌هایی برای پلتفرم موزیک Verzuz داشت

اینکه اپل برای خرید Verzuz چه برنامه‌های در سر داشته معوم نیست، اما اقدام Triller در خرید این پلتفرم مطمئناً همه برنامه‌های اپل را به هم ریخته است. اگر اپل واقعاً Verzuz را می‌خواسته باید بر سر تصاحب آن با Triller رقابت می‌کرد و همه ما می‌دانیم که در رقابت‌های سخت برای تصاحب یک کسب‌وکار یا یک اپلیکیشن، کسی برنده است که پول زیادی پرداخت کند.

اپل موزیک

بنابراین آنچه در پشت پرده بین اپل و Verzuz اتفاق افتاده نشان‌ می‌دهد که قیمتی که اپل برای خرید این پلتفرم پیشنهاد داده کمتر از قیمتی بوده که درنهایت توسط Triller پرداخت شده است. Verzuz و اپل در ماه جولای سال گذشته و قبل از آنکه Triller  اقدام به خرید آن بکند، یک همکاری مشترک برای پخش زنده رقابت رپرها روی اپل موزیک و Beats 1 داشتند. این مراسم همزمان از کانال اینستاگرام Verzuz هم پخش می‌شد.

اپل رقابت رپرها را روی اپل موزیک و Beats 1 پخش کرد

اپل احتمالاً‌ با خرید Verzuz قصد داشته تا یک کامنیوتی یا یک شبکه اجتماعی اختصاصی در داخل اپل موزیک خود ایجاد کند. اپل همچنین ممکن بود بعد از خرید این پلتفرم، محتواهای دیگری را به سرویس پخش موزیک خود اضافه کند. اما حالا اپل دو انتخاب در پیش‌روی خود دارد: یا اینکه خودش یک کامنیوتی و شبکه اجتماعی اختصاصی برای اپل موزیک ایجاد کند یا اینکه یک اپلیکیشن دیگر مشابه Verzuz برای خرید پیدا بکند.

اپل دو بار برای ارتبط دادن کاربران اپل موزیک با یکدیگر تلاش کرده و هر دو بار هم شکست خورده است. بار اول یک قابلیت به نام Connect معرفی کرد که هدفش گردهم‌آوردن آرتیست‌ها و طرفدارن‌ آن‌ها کنار هم بود. بار دوم نیز یک شبکه اجتماعی آیتونز به نام Ping معرفی کرد که بالافاصله بعد از معرفی متوقف شد.

رقابت‌ رپرهایی که سال گذشته تماشاگران زیادی به اپل موزیک جذب کرد شامل رقابت بین Snoop Dogg و DMX (با بیش از ۱.۴ میلیون بیننده)، رقابت Brandy با Monica (با ۱.۸ میلیون بیننده) و رقابت Gucci Mane با Jeezy (با بیش از ۲.۳ میلیون بیننده) می‌شدند. البته قرارداد اپل با Verzuz برای پخش زنده رقابت رپرها روی اپل موزیک و Beats 1، بعد از خرید آن توسط Triller، لغو شد.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.