عبارت Hey Siri با عرضه iOS17 به Siri تغییر می‌کند - تکفارس 
عبارت Hey Siri با عرضه iOS17 به Siri تغییر می‌کند - تکفارس 
عبارت Hey Siri با عرضه iOS17 به Siri تغییر می‌کند - تکفارس 

عبارت Hey Siri با عرضه iOS17 به Siri تغییر می‌کند

مهدی ملکی
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 23:03
هی سیری به سیری تغییر می‌کند

اپل در WWDC 2023 از یک تغییر ساده ولی کارآمد پرده برداشت. از این پس برای استفاده از دستیار مجازی سیری نیازی به گفتن Hey Siri نیست. فقط بگویید Siri و این دستیار در اختیار شما خواهد بود. رسانه بلومبرگ قبلاً در ماه نوامبر گزارش کرده بود که اپل به زودی این موضوع را علنی خواهد کرد.

اپل از زمان معرف این دستیار تا همین امروز از عبارت Hey Siri بهره می‌گرفت. در مرور زمان و افزایش توان سخت‌افزاری دستگاه‌های این شرکت، دیگر نیازی به دو کلمه برای فراخوانی این ابزار دیجیتال نیست. اگرچه این تغییر بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد اما در حقیقت این‌طور نیست.

با توجه به تعداد کاربران اپل در سراسر جهان، می‌توان تخمین زد که با کاهش عبارت مورد نیاز برای استفاده از این دستیار، تا چه اندازه در زمان و منابع صرفه‌جویی می‌شود. جدای از آن آمازون از مدت‌ها پیش به کاربران اجازه می‌دهد از هر دو عبارت Alexa و Hey Alexa برای صدا زدن الکسا استفاده کنند. البته گوگل استثنا است و کاربران باید یکی از دو عبارت Hey Google یا OK Google را به کار ببرند.

این عبارت جدید برای دستیار اپل در ماه سپتامبر و هنگام عرضه iOS 17 رسماً در دسترس کاربران آیفون و متعاقباً کاربران سایر پلتفرم‌های این شرکت قرار خواهد گرفت.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید