مایکروسافت نسخه آزمایشی قابلیت Workspaces را برای مرورگر اج عرضه کرد - تکفارس 
مایکروسافت نسخه آزمایشی قابلیت Workspaces را برای مرورگر اج عرضه کرد - تکفارس 
مایکروسافت نسخه آزمایشی قابلیت Workspaces را برای مرورگر اج عرضه کرد - تکفارس 

مایکروسافت نسخه آزمایشی قابلیت Workspaces را برای مرورگر اج عرضه کرد

افشین نوری
۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - 10:47
مایکروسافت اج

مرورگر اج مایکروسافت سرانجام نسخه پیش‌نمایش قابلیت Workspaces خود را عرضه کرد که به کابران اجازه ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری تب‌های مرورگر را با استفاده از یک لینک ساده خواهد داد.

با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید درباره یک موضوع مشخص تب‌های زیادی باز کنید و آن‌ها را تحت یک گروه در مرورگر اج ذخیره و با دیگران به اشتراک بگذارید. این قابلیت هرچند شبیه به قابلیت Collections اج است اما ویژگی اصلی Workspaces آن است که اجازه اشتراک‌گذاری تب‌ها را به شما خواهد داد و حتی امکان ایجاد تغییرات آنی در تب‌ها یا اضافه کردن آن‌ها را خواهد داد.

همانطور که در اسکرین شات ملاحظه می‌کنید، قابلیت Workspaces در گوشه بالا سمت چپ مرورگر اج قرار دارد و با کلیک کردن روی آن می‌توانید یک Workspaces جدید ایجاد و آن را نامگذاری کنید و حتی یک رنگ به آن اختصاص دهید. شما سپس می‌توانید تب‌های موردنظر خود را به آن اضافه کنید و اگر خواستید آن را با هر کسی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید.

مایکروسافت اج

برای این کار کافی است روی دکمه Invite در سمت راست نوار آدرس اج کلیک کنید و سپس گزینه Copy link را انتخاب نمائید. شما سپس می‌توانید لینک را از طریق ایمیل، اسلک با هر سرویس پیام رسان دیگری ارسال کنید. البته مخاطبان شما برای دریافت لینک‌های مذکور باید مرورگر اج را روی دستگاه خود نصب کرده باشند. شما بعد از آنکه لینک‌های مذکور دریافت شد، نام و آیکون کاربران را در Workspace خود مشاهد خواهید کرد. شما همچنین می‌توانید Workspaceهای قبلی خود را با ضربه زدن روی آیکون Workspace در گوشه بالا سمت چپ مرورگر مشاهده کنید.

مایکروسافت گفته است که اطلاعات شخصی کاربران، مثل رمز عبور، دانلودها، مجموعه‌ها، افزونه‌ها و کوکی‌ها را، در هنگام استفاده از Workspace به اشتراک نخواهد گذاشت. این شرکت همچنین به سایر کاربران اجازه نخواهد داد تا محتوای وب سایتی که فقط شما به آن دسترسی دارید را ببینند.

نکته دیگری که باد به آن توجه داشته باشید این است که بهتر است ابتدا Workspace جدید خود را ایجاد کنید سپس اقدام به اضافه کردن تب‌ها در آن بکنیدد، چرا که اگر این کار را نکنید مجبور خواهید شد هر موارد قبلی را در Workspace جدید خود کپی و پیست کنید. البته مایکروسافت ممکن است این مشکل را قبل از عرضه عمومی قابلیت Workspace رفع کند.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید