چت بات بینگ مایکروسافت به‌زودی تبلیغات بیشتری نمایش خواهد داد - تکفارس 
چت بات بینگ مایکروسافت به‌زودی تبلیغات بیشتری نمایش خواهد داد - تکفارس 
چت بات بینگ مایکروسافت به‌زودی تبلیغات بیشتری نمایش خواهد داد - تکفارس 

چت بات بینگ مایکروسافت به‌زودی تبلیغات بیشتری نمایش خواهد داد

افشین نوری
۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - 17:09
مایکروسافت بینگ

مایکروسافت هفته‌ی گذشته نسخه‌ی جدیدی از بینگ را معرفی کرد که با محوریت مدل زبانی OpenAI طراحی شده است. به‌نظر می‌رسد که این موتور جست‌وجو دارای پتانسیل بالایی بوده و مایکروسافت قصد دارد تا از آن درآمدزایی خوبی داشته باشد. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، مایکروسافت در نشستی با شرکت‌های تبلیغاتی اعلام کرده که نسخه‌ی جدید بینگ، روش‌ تازه‌ای را برای ارائه‌ی تبلیغات به کاربران ارائه خواهد داد.

حالا مایکروسافت تائید کرده است که تبلیغات بیشتری قرار است به چت بات هوش مصنوعی بینگ بیایند. یوسف مهدی نایب رئیس محصولات مایکروسافت روز چهارشنبه در یک پست وبلاگی گفت که پلتفرم هوش مصنوعی بینگ به‌زودی تبلیغات بیشتری را به کاربران نمایش خواهد داد و حالا سخنگوی مایکروسافت این موضوع را تائید کرده است.

از آنجائیکه چت بات بینگ فعلا در حالت پیش نمایش قرار دارد، مایکروسافت ممکن است نحوه نمایش آن را تغییر دهد و به همین خاطر در حال بررسی اضافه کردن قابلیت‌های جدیدی به آن است. بنابراین نمایش تبلیغات نیز احتمالا بخشی از آن خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که چه حجم از تبلیغات در این چت بات نمایش داده خواهد شد و ما نمی‌دانیم که مایکروسافت این تبلیغات را چگونه نمایش خواهد داد. یوسف مهدی گفته است که مایکروسافت قصد دارد درآمدهای تبلیغات خود در این پلتفرم را با برخی شرکای خود به اشتراک بگذارد.

نسخه‌ی جدید بینگ با واکنش‌های مثبتی مواجه شده و ممکن است سرانجام به رقیبی جدی برای موتور جست‌وجوی گوگل تبدیل شود. این موضوع می‌تواند شرکت‌های تبلیغاتی را به سرمایه‌گذاری در این موتور جست‌وجو ترغیب کند و از این رو مایکروسافت می‌تواند از آن به درآمدزایی مناسبی دست یابد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم مایکروسافت چه برنامه‌هایی در سر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید