مایکروسافت برای کاهش انتشار گازهای کربنی با شرکت Algae همکاری می کند - تکفارس 
مایکروسافت برای کاهش انتشار گازهای کربنی با شرکت Algae همکاری می کند - تکفارس 
مایکروسافت برای کاهش انتشار گازهای کربنی با شرکت Algae همکاری می کند - تکفارس 

مایکروسافت برای کاهش انتشار گازهای کربنی با شرکت Algae همکاری می کند

افشین نوری
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - 10:18
مایکروسافت

مایکروسافت ظاهرا قصد دارد در بخش محیط زیست سرمایه‌گذاری کند و به کاهش گازهای گلخانه‌ای کمک کند. 

این شرکت اعلام کرده است که در این زمینه با شرکت Algae همکاری خواهد کرد تا میزان مصرف انرژی سرورها و  دیتاسنترهای خود را کاهش دهد. علیرغم استفاده از ‌انرژی‌های تجدیدپذیر، سرعت انتقال به آن کند بوده است و به همین خاطر مایکروسافت می‌خواهد این موضوع را تسریع ببخشد. 

اخیرا طبق توافق شرکت‌های گوگل و مایکروسافت، آن‌ها برای تامین انرژ‌ی‌های دیتاسنترهای خود که مبتنی بر فضایی ابری هستند‌‌، از این به بعد روی انرژی‌های پاک اتکا خواهند کرد و کمتر از سوخت‌های فسیلی در این رابطه استفاده خواهند کرد.  قرار است کل کسب و کار ابری این شرکت‌‌ها در سال های آینده کاملا عاری از انتشار گازهای آلاینده و کربنی باشد. 

لازم به ذکر است که گوکل به تازگی یک قرارداد چند ساله با شرکت فرانسوی Engie امضا کرده است تا ۱۰۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر از طریق این شرکت تامین کند و برای انجام کارهای خود از این انرژی‌های پاک استفاده نماید‌.

از طرف دیگر، این شرکت تصمیم دارد تا سال ۲۰۳۰ انرژی موردنیاز همه ادارات خود در انگلیس را از طریق انرژی‌های پاک تامین کند و همچنین تا سال ۲۰۲۵ حدود ۹۰ درصد از عملیات‌های ابری این شرکت کاملاً مبتنی بر انرژی‌های پاک خواهند بود. 

مایکروسافت یکی از شرکت‌های بزرگی است که تاکنون اثرات منفی روی محیطزیست داشته است. حالا این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار گازهای الاینده خود را به صفر برساند. در هر حال باید ببینیم نتیجه تلاش‌های مایکروسافت چگونه خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید