هوش مصنوعی GPT-4 با قابلیت تبدیل متن به ویدیو در راهست - تکفارس 
هوش مصنوعی GPT-4 با قابلیت تبدیل متن به ویدیو در راهست - تکفارس 
هوش مصنوعی GPT-4 با قابلیت تبدیل متن به ویدیو در راهست - تکفارس 

هوش مصنوعی GPT-4 با قابلیت تبدیل متن به ویدیو در راهست

افشین نوری
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - 10:04
چت جی پی تی

شرکت OpenAI اعلام کرد که به زودی فناوری GPT-4 را با قابلیت تبدیل متن به ویدیو معرفی می‌کند. این پلتفرم جایگزین مدل فعلی GPT-3.5 خواهد شد و قابلیت‌های پیشرفته‌تری خواهد داشت.

شرکت OpenAI اخیرا چت بات ChatGPT را با قابلیت‌های خوب معرفی کرد که مورد استقبال کاربران قرار گرفت. این شرکت اخیرا اعلام کرد که از یک نسخه جدید مدل زبانی هوش مصنوعی به نام GPT 3.5 در ChatGPT استفاده کرده است که ۱۰ برابر سریع‌تر از مدل قبلی است.

نسخه اولیه این چت بات از مدل زبانی GPT 3 استفاده می‌کرد که بعدا نسخه جدید آن با نام GPT 3.5 در دسترس کاربران قرار گرفت. نام کامل این نسخه GPT 3.5 Turbo بوذ که تقریبا مشابه مدل قبلی بود اما سرعت بالاتر داشت.

شرکت OpenAI همچنین یک نسخه جدید از مدل زبانی Whisper AI معرفی کرد که قابلیت‌های گفتار به نوشتار خوبی داشت و در واقع این مدل نسخه ۲.۰ مدل قبلی بود که از طریق APIهای OpenAI ارایه شده بود.

مایکروسافت نیز ظاهرا قرار است از تحقیقات OpenAI در زمینه هوش مصنوعی پشتیبانی مالی کند و در آینده نزدیک محصولات پیشرفته‌ای در این زمینه ارائه خواهد کرذ. یکی از اهداف مایکروسافت توسعه زیرساخت هوش مصنوعی سرویس ابری آژور خودش است. اگر چنین اتفاقی بیفتد، کاربران آژور قادر به استفاده از این پلتفرم برای اجرایی کردن پروژه‌های هوش مصنوعی خود خواهند بود. انتظار می‌رود که بعد از معرفی GPT-4 شاهد ادغام شدن آن با بینگ و سایر سرویس‌های مایکروسافت باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید