آموزش دسترسی رایگان به هوش مصنوعی GPT-4 - تکفارس 
آموزش دسترسی رایگان به هوش مصنوعی GPT-4 - تکفارس 
آموزش دسترسی رایگان به هوش مصنوعی GPT-4 - تکفارس 

آموزش دسترسی رایگان به هوش مصنوعی GPT-4

محمد صداقت
۷ بهمن ۱۴۰۲ - 11:00
دسترسی رایگان به GPT-4

مدل هوش مصنوعی GPT-4 از محبوبیت زیادی برخوردار است. اما آیا می‌خواهید ماهیانه ۲۰  دلار برای دسترسی به آن خرج کنید؟ در این مقاله قصد داریم ۵ راه دسترسی رایگان به GPT-4 را به شما آموزش دهیم.

GPT-4 یکی از محبوب‌ترین و توانمندترین مدل‌های زبانی (LLM) در دنیا است. بسیاری از کاربران از طریق خرید اشتراک ChatGPT Plus قادر به دسترسی به GPT-4 هستند، اما این اشتراک ۲۰ دلار هزینه دارد.

اگر کسی نخواهد ماهیانه ۲۰ دلار خرج کند، چه کاری باید انجام دهد؟ در این مطلب ۵ راه برای دسترسی رایگان به GPT-4 را به شما معرفی می‌کنیم.

۱-Microsoft Bing Chat

Microsoft Bing Chat
Microsoft Bing Chat

مایکروسافت یکی از اولین شرکت‌هایی بود که مستقیماً با OpenAI کار کرد و میلیاردها دلار برای شرکت و تحقیقات هوش مصنوعی سرمایه گذاری نمود.

بر این اساس، بخش Bing Chat مرورگر مایکروسافت اج به یکی از راه‌های استفاده رایگان از GPT-4 تبدیل شده است. این ابزار به شما کمک می‌کند که حداکثر ۳۰۰ چت در یک روز ایجاد کنید. در هر چت نیز می‌توانید ۳۰ سؤال بپرسید. محدودیت‌هایی برای تعداد سؤالات مجاز شما وجود دارد اما این محدودیت برای اکثر افراد کافی است.

Bing Chat مزیت‌های بی‌شمار دیگری نیز دارد. برای مثال شما می‌توانید از ابزار تبدیل متن به عکس به صورت رایگان استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد که تصاویر با کیفیتی را به کمک متن‌های ورودی خود ایجاد کنید.

5 راه برای دسترسی رایگان به GPT-4
۵ راه برای دسترسی رایگان به GPT-4

اگر می‌خواهید از GPT-4 به صورت رایگان استفاده کنید، Bing Chat یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. اشتراک ChatGPT Plus ویژگی‌های گسترده‌ای دارد و از این منظر بهترین گزینه برای استفاده است. اما اگر تنها چند سؤال دارید که می‌خواهید به آن‌ها پاسخ بدهید، می‌توانید از Bing Chat به عنوان اولویت دوم خود استفاده کنید.

۲-Perplexity.ai

Perplexity.ai
Perplexityai

Perplexity.ai یک ابزار هوش مصنوعی با گزینه استفاده رایگان از CPT-4 است. نسخه رایگان Perplexity  نشان نمی‌دهد که شما از GPT-4 استفاده می‌کنید. اما شما می‌توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید. البته این استفاده رایگان محدود به ۵ سؤال در هر ۴ ساعت است.

به طور کلی استفاده از این ابزار فکر بدی نیست و می‌تواند Perplexity.ai را به صورت کامل به شما معرفی کند. OpenAI تلاش می‌کند که هوش مصنوعی ایجاد کند اما Perplexity.ai در تلاش است که جستجوی اینترنتی را بهبود بخشد. این مسئله سبب تبدیل شدن Perplexity.ai به یک ابزار عالی برای جستجوی سریع می‌شود.

برای ارتقا به سطح حرفه‌ای Perplexity.ai باید به صورت ماهیانه ۲۰ دلار (معادل مبلغ خرید اشتراک ChatGPT Plus) پرداخت کنید. البته با پرداخت این اشتراک می‌توانید بیش از ۳۰۰ سؤال مبتنی بر Copilot بپرسید، از مدل کلود ۲ آنتروپیک استفاده کنید و هر تعداد فایلی که می‌خواهید برای تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی آپلود کنید.

۳-Merlin

Merlin
Merlin

Merlin یک افزونه مفید برای مرورگر کروم است که دسترسی GPT-4 را به صورت رایگان فراهم می‌کند. البته این برنامه دارای محدودیت در تعداد درخواست‌های روزانه است.

قابلیت‌های این افزونه سبب تبدیل Merlin به یکی از بهترین جایگزین‌های GPT-4 شده است. به عنوان یک کاربر رایگان Merlin ، روزانه ۱۰۲ درخواست دریافت می‌کنید. هر درخواست GPT-4 انجام شده، ۳۰ درخواست را به شما بازمی‌گرداند و حدود سه سؤال در روز به شما ارائه می‌دهد (تقریباً با اکثر ابزارهای رایگان GPT-4 مطابقت دارد). Merlin گزینه‌ای عالی برای دسترسی از طریق وب در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار دارای ضریب ۲ برابر (۶۰ درخواست به جای ۳۰ درخواست) است.

5 راه برای دسترسی رایگان به GPT-4
۵ راه برای دسترسی رایگان به GPT-4

البته درخواست‌های GPT 3.5 ارزان‌تر هستند و شما می‌توانید در صورت تمایل Merlin را با شبکه‌های اجتماعی خود سینک کنید تا همیشه در دسترس شما باشد.

۴- Nat.dev

Nat.dev
Natdev

Nat.dev یک ابزار با زمینه باز است که دسترسی محدود به GPT-4 را برای کاربران فراهم می‌کند. با توجه به تعداد زیاد کاربران، ممکن است درخواست‌های GPT-4 شما پردازش نشود، بنابراین لازم است که در استفاده از این ابزار صبور باشید. با این حال اگر در مورد استفاده از GPT-4 اصراری ندارید، می‌توانید از سایر مدل‌های موجود در این برنامه استفاده کنید.

GPT-4 عالی است، اما سایر LLM ها نیز وجود دارند که می‌توانند تجربه‌ای عالی را در اختیار شما قرار دهند.

۵- Hugging Face

Hugging Face
Hugging Face

Hugging Face یک وب سایت منبع باز برای یادگیری ماشین و توسعه هوش مصنوعی است که در آن هزاران توسعه دهنده با یکدیگر همکاری می‌کنند و ابزار می‌سازند.

ما موفقیت مدل‌ GPT-4 را در Hugging Face مشاهده کرده‌ایم. چندین ابزار در Hugging Face وجود دارند که ادعا می‌کند به GPT-4 دسترسی دارند. البته قدرت و سرعت پردازش این ابزارها کمی پایین است که سبب می‌شود پاسخگویی به سؤالات شما کمی طول بکشد.

با این حال، Hugging Face را نیز در این لیست قرار دادیم تا امکانات بیشتری در دسترس داشته باشید. تصویر بالا نشان می‌دهد که این برمامه بعد از ۱۰ دقیقه نتوانست سؤال من را پردازش کند.

ابزارهایی که پیش‌تر دسترسی رایگان به GPT-4 داشتند

چندین ابزار وجود دارد که دسترسی رایگان به GPT-4 را ارائه می‌دادند اما اکنون این امکان را از لیست امکانات خود حذف کرده‌اند. دلیل آن به اندازه کافی ساده است: ادغام دسترسی GPT-4 در یک سایت و دادن دسترسی رایگان به آن گران است، به خصوص که بسیاری از مردم مایل به دسترسی رایگان به GPT-4 هستند.

Poe

Poe
Poe

در واقع Poe یک ابزار هوش مصنوعی مولد است که به شما امکان دسترسی به چندین LLM و چت ربات هوش مصنوعی را در یک مکان می‌دهد. برخلاف بسیاری از ابزارهای اصلی هوش مصنوعی مولد که فقط یک گزینه دارند، Poe که توسط Quora توسعه داده شده است، به شما کمک می‌کند سؤالات خود را در بپرسید و در صورت لزوم بهترین گزینه را برای این کار انتخاب کنید.

آدام دی آنجلو (مدیر اجرایی Quora) توییتی گذاشت و در آن ادغام GPT-4 را در مارس ۲۰۲۳ فاش نمود. طبق این ادغام کاربران می‌توانستند روزانه یک پیام رایگان در GPT-4 ارسال کنند. تعداد پیام‌های رایگان GPT-4 به سه پیام افزایش یافت، اما از آن زمان ظرفیت پیام‌رسانی رایگان GPT-4 حذف‌ شده است. هیچ نشانه‌ای برای بازیابی پیام رسانی رایگان GPT-4 وجود ندارد.

Ora

Ora
Ora

در واقع Ora یک ابزار هوش مصنوعی سرگرم کننده و دوستانه است که به شما امکان می‌دهد یک “چت بات با یک کلیک” برای ادغام در جاهای دیگر ایجاد کنید. فرض کنید می‌خواهید یک ربات چت هوش مصنوعی را در وب‌سایت خود ادغام کنید اما راه آن را نمی‌دانید. Ora ابزاری است که به شما در این راه کمک می‌کند. در واقع Ora دسترسی GPT-4 را به بخش Hobby یا Pro خود منتقل کرده است که هزینه آن  از ۲۵ دلار در ماه شروع می‌شود.

Forefront

Forefront
Forefront

بی شک Forefront یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی است که دسترسی رایگان به GPT-3.5، ابزار داخلی Forefront و Claude-Instant 1.2 را دارد. هنگامی که این ابزار برای اولین بار راه‌اندازی شد، تعداد محدودی درخواست رایگان GPT-4 ارائه داد، اما این دسترسی از آن زمان حذف‌شده است.

GPT-4 ارزان نیست

اگر تجربه کامل GPT-4 را می‌خواهید، اشتراک ChatGPT Plus همان چیزی است که نیاز دارید. این ابزار ۲۰ دلار قیمت دارد اما طیف وسیعی از ابرازها و امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این مسائل سبب می‌شود که GPT-4 به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند برای کاربران معمولی در نظر گرفته شود. با این حال، برای کسانی که فقط می‌خواهند هر از چند گاهی یک یا دو سؤال بپرسند، یکی از ابزارهای رایگان GPT-4 فوق به خوبی این کار را انجام می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید