مایکروسافت و اینتل برای عرضه ویندوز ۱۲ آماده می شوند - تکفارس 
مایکروسافت و اینتل برای عرضه ویندوز ۱۲ آماده می شوند - تکفارس 
مایکروسافت و اینتل برای عرضه ویندوز ۱۲ آماده می شوند - تکفارس 

مایکروسافت و اینتل برای عرضه ویندوز ۱۲ آماده می شوند

مهدی حلوائی
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - 12:48
ویندوز 12

بر اساس گزارش leaf-hobby، افشاگر سرشناسی که قبلاً نیز مشخصات تراشه‌های سری Xeon اینتل را فاش کرده بود، تراشه‌های دسکتاپ سری میتیور لیک اینتل (Meteor Lake) از سیستم‌عامل ویندوز ۱۲ پشتیبانی خواهند کرد.

هرچند که مایکروسافت تا به حال به‌طور مستقیم در خصوص ویندوز ۱۲ صحبت نکرده اما به وجود قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید در این سیستم‌عامل اشاره کرده است. یوسف مهدی (Yusuf Mehdi)، مدیر بخش بازاریابی مایکروسافت، اخیراً از اضافه شدن ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند چت بات بینگ و نمایش محتوای پیشنهادی به ویندوز ۱۱ خبر داده بود.

در صورتی که مایکروسافت قصد داشته باشد تا قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تری را به ویندوز ۱۲ اضافه کند، ابتدا باید با شرکت‌های ای ام دی و اینتل برای بهینه‌سازی و اطمینان از پشتیبانی تراشه‌های آن‌ها از قابلیت‌های یادشده همکاری کند. ای ام دی مدتی پیش تراشه‌های موبایلی سری رایزن ۷۰۰۰ را معرفی کرد که برای اولین بار از موتور هوش مصنوعی اختصاصی بهره می‌بردند. انتظار می‌رود که تراشه‌های میتیور لیک اینتل نیز دارای قابلیت مشابهی باشند.

در حال حاضر هر دو شرکت ای ام دی و اینتل در تلاشند تا با تراشه‌های قدرتمند سری M2 اپل، که دارای موتور هوش مصنوعی اختصاصی با قابلیت پرداش ۱۵.۸ تریلیون وظیفه در هر ثانیه هستند، رقابت کنند. گفته می‌شود که مایکروسافت از این پس نسخه‌ی جدید ویندوز را هر سه سال یک بار روانه‌ی بازار می‌کند و از این رو انتظار می‌رود که ویندوز ۱۲ نیز در سال ۲۰۲۴ در دسترس قرار بگیرد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید