ایده جدید گوگل برای کاهش هزینه های شرکت: اشتراک میز بین کارکنان! - تکفارس 
ایده جدید گوگل برای کاهش هزینه های شرکت: اشتراک میز بین کارکنان! - تکفارس 
ایده جدید گوگل برای کاهش هزینه های شرکت: اشتراک میز بین کارکنان! - تکفارس 

ایده جدید گوگل برای کاهش هزینه های شرکت: اشتراک میز بین کارکنان!

مهدی حلوائی
۵ اسفند ۱۴۰۱ - 13:04
گوگل

گوگل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان بوده که ارزش بازار آن به ۱.۱۸ میلیارد دلار می‌رسد و از این رو انتظار می‌رود که کارکنان در دفاتر این شرکت نیازی به اشتراک و استفاده از یک میز نداشته باشند اما ظاهراً این موضوع از سه‌ماهه‌ی آینده به حقیقت تبدیل خواهد شد.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش خبرگزاری CNBC، گوگل به کارکنان بخش فضای ابری خود، که یک چهارم کل نیروهای آن را تشکیل می‌دهند، اعلام کرده که به صورت یک روز در میان در دفاتر این شرکت حاضر شده تا بتوانند میز خود را با یک کارمند دیگر به اشتراک بگذارند. در حال حاضر قرار است این سیستم اشتراک میز در کرکلند (واشنگتن)، نیویورک سیتی، سن فرانسیسکو، سیاتل و سانی ویل (کالیفرنیا) مورد استفاده قرار بگیرد.

گوگل

بسیاری از افراد علاقه دارند تا میز خود را شخصی‌سازی کرده و میزان تمیزی میز کار افراد نیز بسته به هر فرد متفاوت است. گوگل قصد دارد برای جلوگیری از بحث و جدل بین کارمندان، آن‌ها را به گروه‌هایی ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفره تقسیم کرده و شخصی را مسئول نظارت بر همکاری کارمندان و تمیزی میزها کند. همچنین برای جلوگیری از اتلاف وقت کارمندان در اتاق کنفرانس به جای حضور پشت میز خود، تعداد افرادی که همزمان می‌توانند در یک اتاق حضور داشته باشند محدود خواهد شد.

گوگل از سیستم اشتراک میز خود به عنوان روشی کارآمد برای کاهش هزینه‌های شرکت یاد کرده که نیاز به فضای بیشتر را نیز رفع می‌کند. به ادعای این شرکت، سیستم یادشده با بررسی شرایط مختلف و علاقه‌ی کارکنان بخش فضای ابری به همکاری بین یکدیگر طراحی شده است. آلفابت، شرکت مادر گوگل، مدتی پیش از تصمیم خود برای اخراج ۱۲ هزار نفر از نیروهای گوگل خبر داده بود و حالا با معرفی سیستم اشتراک میز به‌نظر می‌رسد که کار این شرکت برای کاهش هزینه‌های خود هنوز به اتمام نرسیده است.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید