ایلان ماسک فکر می کند که کارکنان توییتر او را شدوبن می کنند - تکفارس 
ایلان ماسک فکر می کند که کارکنان توییتر او را شدوبن می کنند - تکفارس 
ایلان ماسک فکر می کند که کارکنان توییتر او را شدوبن می کنند - تکفارس 

ایلان ماسک فکر می کند که کارکنان توییتر او را شدوبن می کنند

افشین نوری
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - 14:51
ایلان ماسک فکر می کند که کارکنان توییتر او را شدوبن می کنند - تکفارس 

ایلان ماسک با وجود اینکه سه شرکت دیگر غیر از توییتر دارد اما به نظر می‌رسد که توییتر را بیشتر از بقیه دوست دارد. او برای خرید این شرکت ۴۴ میلیارد دلار خرج کرد و در حالیکه فقط چند ماه از خرید آن می‌گذرد تاکنون هزاران نفر از کارمندان این شرکت را اخراج کرده است و حتی گفته می‌شود که سه چهارم کل نیروهای توییتر این شرکت را ترک کرده‌اند. 

حالا وب‌سایت Platformer گزارش داده است که ماسک یکی از مهندسان توییتر را نیز به‌تازگی اخراج کرده است. ظاهرا این مهندس توییتر در پاسخ به یکی از اظهارات ماسک حرف‌هایی را زده است که به مذاق ماسک خوش نیامده و به همین خاطر او را اخراج کرده است. 

طبق گزارش Platformer، ماسک در جلسه‌ای از کارمندان توییتر درباره دلیل پایین بودن میزان ایمپرشن توییت‌هایش پرسیده است و و در پاسخ به این سوال ماسک یکی از مهندسان توییتر گفته است که شاید کاربران و فالوورهای او دیگر علاقه‌ای به حرف‌های ماسک ندارند و از او خسته شده‌اند. 

این مهندس توییتر سپس با نشان چارت و‌نمودار به ماسک ثابت کرده که علاقه کاربران به ماسک از ماه آوریل ۲۰۲۲ تاکنون حدود ۱۰ برابر کاهش بافته است. او این اطلاعات را از منابع مختلف از جمله گوگل ترند جمع‌آوری کرده بود و همه را جلوی چشم ماسک به او نشان داد. بعد ماسک رو به این مهندس کرده و به او گفته « تو اخراجی، تو اخراجی». ماسک سپس رو به مهندسان توییتر کردن و از آن‌ها خواسته درباره این موضوع که چرا پست‌هایش کمتر  از قبل دیده می‌شوند تحقیق کنند و راهی برای افزایش بازدید توییت‌هایش پیدا کنند. 

بد نیست بدانید که از زمان سر کار آمدن ماسک در شرکت توییتر، خیلی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تبلیغاتی نسبت به آینده این شرکت با شک و تردید مواجه شده‌اند و حتی میزان تبلیغات خود در شبکه اجتماعی توییتر را کاهش داده‌اند. این اتفاق باعث کاهش چشمگیر درآمدهای تبلیغات توییتر شده است و حتی تعداد کاربران شبکه اجتماعی توییتر در عرض چند ماه گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. همه این‌ها به معنای آن است که کیفیت توییتر افت پیدا کرده است و آینده این شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. 

البته ماسک هدف اصلی خود را افزایش محبوبیت توییتر اعلام کرده است، اما او با اظهارات بحث‌برانگیزش موجب واکنش‌های زیادی علیه خودش شده است. او مثلا با انتقاد از سیاست‌های قبلی توییتر گفته بود که از آزادی بیان در شبکه اجتماعی توییتر حمایت خواهد کرد و اجازه خواهد داد تا اکانت‌هایی که قبلا مسدود شده بودند مثل اکانت دونالد ترامپ دوباره به توییتر برگردند. حالا اکانت ترامپ به توییتر برگشته است و خیلی‌ها نگران توییت‌های جنجالی او هستند.

ماسک از زمانیکه توییتر را خریده است تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است که بسیاری از این تغییرات موردپسند همه نبوده است و در کل می‌توان گفت که سیاست توییتر در ماه‌های اخیر کاملا آشفته و به هم‌ریخته بوده است بطوریکه هر هفته شاهد یک تغییر جدید یا ارائه یک قابلیت جدید از سوی این شرکت هستیم و هنوز مشخص نیست که نتایج این تغییرات در عمل چه بوده و چه منفعتی به حال شرکت داشته است. 

مثلا یکی از قابلیت‌هایی که به‌تازگی توسط توییتر ارائه شده است تعداد بازدیدهای هر توییت است که در قسمت پایین هر توییت نمایش داده می‌شود. یکی از روزنامه‌نگاران واشینگتن پست فاش کرده ایت که این قابلیت اصلا درست کار نمی‌کند، چراکه اکانت توییتری او که پرایوت و کاملا خصوصی است امار بازدیدهایی را نشان می‌دهد که اصلا واقعی نیستند و این موضوع باعث تعجب او شده است. 

دیروز هم یک پیام اشتباه از سوی توییتر به تعداد زیادی از کاربران ارسال شده بود که به آن‌ها هشدار بود به محدودیت توییت خود در یک روز نزدیک شده‌اید. این پیام اشتباه باعث سردرگمی خیلی از کاربران شد و بعدا مشخص شده که اشتباه از سوی توییتر بوده است. البته هنوز دلیل به وجود آمدن این مشکل مشخص نیست و گفته می‌شود که ظاهرا یکی از کارمندان توییتر این خطا را مرتکب شده است. 

در هر حال، به نظر می‌رسد که وضعیت توییتر با وجود ایلان ماسک به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد و بعید است که شاهد بهتر شدن اوضاع این شرکت باشیم. 

منبع: Gizmodo

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید