مدیرعامل اینتل از دولت آمریکا خواست از صنعت تراشه حمایت مالی کند - تکفارس 
مدیرعامل اینتل از دولت آمریکا خواست از صنعت تراشه حمایت مالی کند - تکفارس 
مدیرعامل اینتل از دولت آمریکا خواست از صنعت تراشه حمایت مالی کند - تکفارس 

مدیرعامل اینتل از دولت آمریکا خواست از صنعت تراشه حمایت مالی کند

افشین نوری
۱ بهمن ۱۴۰۱ - 06:44
اینتل

مدیرعامل اینتل در جریان نشست جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس صحبت‌های جالبی را درباره صنعت تراشه و وضعیت کنونی آن مطرح کرده است. این برای اولین بار است که بعد از شیوع ویروس کرونا کنفرانس داووس به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

مت گلسینگر درباره موضوعات مختلفی صحبت کرده است که یکی از آنها زنجیره تامین تراشه‌ها و مشکل کمبود تراشه در سطح جهانی بود.‌

گلسینگر در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان بین کاهش هزینه‌ها در کوتاه مدت و افزایش سرمایه‌گذاری در بلندمدت توازن ایجاد کرد گفت که نباید اجازه دهیم چرخه‌های اقتصادی کوتاه‌مدت بر تصمیمات استراتژیک بلندمدت سایه بیفکنند و آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهند.

اینتل قصد دارد دو کارخانه بزذگ تراشه‌سازی در داخل خاک آمریکا به ارزش کلی ۲۰ میلیارد دلار بسازد و این یکی از تصمیمات استراتژیکی است که گلسینگر به آن در جریان صحبت‌های خود اشاره کرده است.

با این حال، مدیرعامل اینتل معتقد است که در بخش توسعه کارخانه‌های تراشه‌سازی و بهبود زنجیره تامین این صنعت مهم باید دولت‌ها وارد میدان شوند و از شرکت‌ها حمایت مالی کنند.

گلسینگر سپس در ادامه به موضوع انتقال زنجیره تامین ساخت تراشه به داخل کشورهایی مثل آمریکا و برخی کشورهایی اروپایی اشاره کرد و گفت که این موضوع اتفاق خوبی است و می‌تواند به کاهش وابسنگی این کشورها به کشورهایی مثل تایوان و شرکت TSMC شود

مدیرعامل اینتل همچنین گفته است که باید در زنجیره تامین تراشه توازن ایجاد شود و ما در همه جای دنیا شاهد تولید تجهیزات و قطعات مرتبط با آن باشیم تا در مواقعی مثل شیوع کروتا با مشکل کمبود تراشه و اختلال در زنجیره تامین روبرو نشویم.

به نظر گلسینگر، صنعت تراشه به‌زودی جایگاه بسیار مهمی در اقتصاد جهانی پیدا خواهد کرد و لازم است که دولت‌ها به‌طور جدی از این صنعت حمایت کنند تا شاهد گسترش آن در سراسر دنیا باشیم.

منبع: Wccftec

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید