آپدیت macOS Ventura 13.1 با قابلیت های جدید عرضه شد - تکفارس 
آپدیت macOS Ventura 13.1 با قابلیت های جدید عرضه شد - تکفارس 
آپدیت macOS Ventura 13.1 با قابلیت های جدید عرضه شد - تکفارس 

آپدیت macOS Ventura 13.1 با قابلیت های جدید عرضه شد

افشین نوری
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - 12:59
iOS 16.1

اپل امروز در کنار آپدیت iOS 16.2، به‌روزرسانی macOS Ventura 13.1 را نیز عرضه کرد. این آپدیت دارای قابلیت‌ جدیدی مثل Freeform و محافظت‌های امنیتی جدید برای داده‌های ذخیره شده در آی کلود می‌شود.

آپدیت macOS Ventura 13.1 برای استفاده در دستگا‌های مک بوک اپل سرانجام پس از گذارندن تست‌های مختلف عرضه شده است و شما می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings > General > Software Update آن را دانلود و نصب کنید.

یکی از قابلیت‌های این به‌روزرسانی اپلیکیشن جدید Freeform است که به کاربران اجازه می‌دهد در کارهای تیمی و گروهی مشارکت کنند. این اپلیکیشن شبیه به یک وایت‌بورد است و کاربران می‌توانند ایده‌های خود را روی آن مطرح ‌کنند‌ و نظرات خود را با سایر اعضای تیم به اشتراک بگذارند.‌ ‌

این اپلیکیشن امکانات زیادی مثل اشتراک‌‌گذاری فایلهای پی‌دی‌اف، ویدیو، یادداشت و عکس را دارد. کاربران می‌توانند این وایت‌بورد را از طریق فیس‌تایم به اشتراک بگذارند و نظرات دیگران را بخواهند.

قابلیت بعدی HomeKit نام دارد که‌ باعث بهبود عملکرد وسایل هوشمند خانگی خواهد شد و برای استفاده از آن روی سایر دستگاه‌های اپل مثل اپل تی‌وی و اپل واچ باید این دستگاه‌ها را به‌روزرسانی کنید. شما از طریق اپلیکیشن Home به اطلاعاتی در این زمینه دسترسی خواهید داشت‌

اپل همچنین قابلیت‌های امنیتی جدیدی را برای چند سرویس خود از جمله آی کلود ارائه کرده است‌ که از داده‌های کاربران محافظت خواهد کرد. این قابلیت‌ها شامل iMessage Contact Key Verification, Security Keys for Apple ID و Advanced Data Protection for iCloud می‌شوند‌. قابلیت امنیتی آی کلود باعث خواهد شد تا داده‌ها به‌صورت سرتاسری رمزگذاری شوند، در نتیجه، احتمال هک کردن آن به حداقل خواهد رسید. 

در هر حال، اگر یک از دستگاه‌های مک را دارید می‌توانید macOS Ventura 13.1 را روی آن نصب کنید.

منبع: Applinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید