مک او اس امن ترین سیستم عامل ۲۰۲۲ شد - تکفارس 
مک او اس امن ترین سیستم عامل ۲۰۲۲ شد - تکفارس 

مک او اس امن ترین سیستم عامل ۲۰۲۲ شد

افشین نوری
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - 09:35
iOS 16.1

طبق یک ‌گزارش جدید، سیستم عامل مک او اس (macOS) با کمترین تهدید امنیتی در صدر امن‌ترین سیستم‌عامل‌ها قرار دارد. این سیستم عامل حتی بالاتر از لینوکس قرار گرفته است که در نوع خود جالب است. 

براساس این گزارش، سیستم عامل ویندوز با اختصاص دادن ۵۴ درصد از آلودگی‌‌ها بدافزاری به خود ناامن‌ترین سیستم عامل دنیاست و لینوکس و macOS به‌ترتیب با ۳۹.۴ و ۶.۲ درصد آلودگی‌ها در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. 

نکته جالب اینکه، تروجان‌ها بیشترین حملات را به خود اختصاص داده‌اند که شامل ۸۰.۵ درصد آن‌ها می شود. کارشناسان می‌گویند که بدافزار MacKeeper بزرگترین تهدید امنیتی برای مک او اس بوده است و خطرات زیادی را متوجه این سیستم عامل کرده است. این بدافزار مجوزهای زیادی را در اختیار هکرها قرار می‌دهد و آن‌ها می‌توانند به اکثر فایل‌های مک او اس دسترسی پیدا کنند. 

یکی دیگر از تهدیدات سیستم عامل مک او اس بدافزارهای مرتبط با ماینرهای رمز ارز هستند که که از دستگاه‌ قربانی بدون اجازه او برای استخراج کردن ارز دیجیتال استفاده می‌کند. استخرام رمز ارز باعث می‌شود که بخش بزرگی از توان دستگاه صرف این کار شود و سرعت سیستم کاهش یابد. 

با این حال، همانطور که در گزارش ذکر شده است macOS بکی از امن‌ترین سیستم عامل‌هاست و کاربران آن نباید نگرانی چندانی داشته باشند. این سیستم عامل، پروسه‌های امنیتی خاص خودش را دارد و می‌تواند از کاربران در برابر بدافزارها و ویروس‌های مختلف محافظت کند.

منبع: Applinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید