ویژگی جدید ویندوز ۱۱ امکان مشاهده فایل ها بدون باز کردن آن ها را فراهم می کند - تکفارس 
ویژگی جدید ویندوز ۱۱ امکان مشاهده فایل ها بدون باز کردن آن ها را فراهم می کند - تکفارس 

ویژگی جدید ویندوز ۱۱ امکان مشاهده فایل ها بدون باز کردن آن ها را فراهم می کند

مهدی حلوائی
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - 07:54
ویندوز 11 Peek

هر چند که مایکروسافت و اپل دو رقیب قدیمی محسوب می‌شوند اما این موضوع دلیلی بر عدم استفاده‌ی آ‌ن‌ها از ایده‌های یکدیگر نمی‌شود. برای مثال، مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت جدیدی در ویندوز ۱۱ به نام Peek است که عملکرد آن همانند Quick Look سیستم عامل مک او اس است.

قابلیت Quick Look در مک او اس به کاربران امکان مشاهده و بررسی سریع فایل‌ها بدون بازکردن آن‌ها را می‌دهد. این ویژگی همچنین امکان بزرگ یا کوچک کردن تصویر، استفاده از ابزار ویرایش در فایل‌ها و ‌به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این ویژگی از سال ۲۰۰۷ و با عرضه‌ی نسخه‌ی ۱۰.۵ مک او اس ایکس در دسترس قرار گرفت و جای تعجب است که چرا مایکروسافت زودتر به فکر ارائه‌ی قابلیت مشابهی نیفتاده بود.

ویندوز 11 Peek

قابلیت Peek همانند نسخه‌های قدیمی‌تر Quick Look پس از انتخاب فایل با استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift + Space قابل دسترسی است. با این وجود، در حال حاضر خبری از قابلیت‌های دیگری مانند امکان ویرایش و یا به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها در این ویژگی وجود نخواهد داشت. قرار است که Peek ابتدا در برنامه‌ی مایکروسفت پاور تویز (PowerToys) ارائه شود. پاور تویز مجموعه‌ای از قابلیت‌های آزمایشی ویندوز است که در بیلدهای عمومی این سیستم‌عامل ارائه نمی‌شوند.

نظر شما در مورد قابلیت Peek در ویندوز ۱۱ چیست؟ به‌نظر شما مایکروسافت باید چه قابلیت‌های دیگری را به این سیستم عامل اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.