گلکسی S22 در عرض ۵۵ ثانیه هک شد - تکفارس 
گلکسی S22 در عرض ۵۵ ثانیه هک شد - تکفارس 
گلکسی S22 در عرض ۵۵ ثانیه هک شد - تکفارس 

گلکسی S22 در عرض ۵۵ ثانیه هک شد

افشین نوری
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - 17:34
گلکسی S22 در عرض ۵۵ ثانیه هک شد - تکفارس 

گوشی گلکسی S22 اوایل امسال با قابلیت‌های زیاد و مشخصات خوبی معرفی شد، اما این گوشی در یک رقابت هکری، خیلی سریع هک شده است. 

در جریان رقابت‌های هکری Pwn2Own که در تورنتو برگزار می‌شد گوشی گلکسی S22 نیز یکی از شرکت‌کنندگان بود و به نظر می‌رسد این گوشی آسیب‌پذیری زیادی دارد. رویداد محبوب Pwn2Own Toronto 2022  هرساله باشرکت دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود و در یک بخش از این رویداد هکرها می‌بایستی توانایی‌های خودشان را در شناسایی آسیب‌پذیری روز صفر نشان می‌دادند.‌ 

در این رقابت، دستگاه‌هایی از شرکت‌های HP, NETGEAR, Synology, Sonos, TP-Link, Canon, Lexmark و Western Digital شرکت داشتند و گوشی گلکسی S22 نیز در میان آن‌ها بود که مشخص شد بالاترین میزان آسیب‌پذیری را دارد. 

در روز اول رقابت‌ها، دو گروه به نام‌های STAR Labs و Chim توانستند دو آسیب‌پذیری جدی در این گوشی پیدا کنند که باعث می‌شد آن‌ها به کل قسمت‌های این‌ گوشی دسترسی پیدا کنند. در روز دوم نیز یک گروه به نام Pentest Limited توانست این‌گوشی را مجددا هک کند.‌ ‌

در روز سوم نیز این اتفاق افتاد و هکرها توانستند گلکسی S22 را در عرض ۵۵ ثانیه هک‌ کنند. کشف این آسیب‌پذیری باعث شد تا هکرها ۲۵,۰۰۰ دلار جایزه بگیرند. این در حالی بود که گلکسی S22 اندروید ۱۳ را روی خود اجرا می‌کرد همه آپدیت‌های نر‌م‌افزاری را نصب کرده بود.  

البته لازم به ذکر است که هکرهای شرکت‌کننده در این مسابقات بسیار حرفه‌ای بودند و به همین خاطر توصیه می‌شود که حتما آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی گلکسی S22 را نصب کنید تا با مشکلات این‌چنینی مواجه نشوید. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید