مقایسه گوگل پیکسل ۷ و گلکسی S22 - تکفارس 
مقایسه گوگل پیکسل ۷ و گلکسی S22 - تکفارس 

مقایسه گوگل پیکسل ۷ و گلکسی S22

مهدی حلوائی
۱ آبان ۱۴۰۱ - 17:13
مقایسه گوگل پیکسل 7 و گلکسی S22

گوشی‌های سری پیکسل ۷ گوگل مدتی پیش به بازار عرضه شدند و نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی‌ها به لطف قیمت پایین‌تر و سایز کوچک‌تر خود با استقبال مناسب‌تری از سوی کاربران مواجه شده است. در حال حاضر گوشی‌های متعددی با قیمت مشابه و حتی سخت‌افزار قدتمندتر از پیکسل ۷ در بازار وجود دارد اما گوشی‌های سری پیکسل نیز به عملکرد عالی و دوربین‌های قدرتمند شهرت دارند و همین موضوع باعث شده تا خرید یک گوشی در این بازه‌ی قیمتی برای بسیاری از کاربران کمی گیج‌کننده باشد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پیکسل ۷، استفاده‌ی آن‌ها از تراشه‌ی جدید تنسور G2 است که پیشرفت‌های متعددی را نسبت به تراشه‌ی قبلی گوگل داشته است. این گوشی همچنین از نظر ابعاد و در بخش دوربین‌ها نسبت به پرچمدار قبلی گوگل شامل تغییرات مثبتی شده است.

در طرف دیگر، گلکسی S22 از طراحی ساده‌تری بهره برده و همانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی سال ۲۰۲۲ به یکی از تراشه‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام مجهز شده است. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد که پیکسل ۷ و گلکسی S22 از رویکردی متفاوت برای ارائه‌ی تجربه‌ای عالی پیروی می‌کنند. در این مقاله به مقایسه این دو گوشی خواهیم پرداخت.

گلکسی S22پیکسل ۷ پرو
ابعاد و وزن۱۴۶ در ۷۰.۶ در ۷.۶ میلی‌متر
۱۶۷ گرم
۱۵۵.۶ در ۷۳.۲ در ۸.۷ میلی‌متر
۱۹۷ گرم
نمایشگر۶.۱ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، داینامیک امولد، ۱۲۰ هرتزی، +HDR10۶.۳ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، امولد ، ۹۰ هرتزی، +HDR10
تراشهاسنپدراگون ۸ نسل ۱ با
فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز
تنسور G2 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز
حافظهرم ۸ گیگابایتی
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی
رم ۸ گیگابایتی
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی
سیستم عاملاندروید ۱۲ با قابلیت ارتفا به اندروید ۱۳اندروید ۱۳، سه سال پشتیبانی
اتصالاتوای‌فای ۸۰۲.۱۱، بلوتوث ۵.۲، GPSوای‌فای ۸۰۲.۱۱، بلوتوث ۵.۲، GPS
دوربین۵۰ مگاپیکسلی
۱۲ مگاپیکسلی
۱۰ مگاپیکسلی
۱۰ مگاپیکسلی
۵۰ مگاپیکسلی
۱۲ مگاپیکسلی
۱۰ مگاپیکسلی
باتری۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۲۵ واتی
۴۳۳۵ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۳۰ واتی
شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی
ویژگی‌های جانبیدو سیم کارت، سیم کارت الکترونیکیدو سیم کارت، سیم کارت الکترونیکی

طراحی

پیکسل ۷ و گلکسی S22 از طراحی کاملاً متفاوتی در بخش پنل پشتی بهره می‌برند. دوربین‌های پشتی پرچمدار جدید گوگل همانند سری پیکسل ۶ به‌صورت افقی روی گوشی قرار گرفته‌اند اما گلکسی S22 در این بخش از طراحی عمودی استفاده کرده است. همچنین محفظه‌ی دوربین‌های پشتی پیکسل ۷ از جنس آلومینیوم طراحی شده که طراحی جسورانه‌تری نسبت به گلکسی S22 دارد.

پیکسل ۷ در سه رنگ مشکی، سفید و لیمویی در دسترس قرار گرفته اما ترکیب رنگ‌بندی گلکسی S22 شامل رنگ‌های مشکی، سفید، سبز، صورتی طلایی و بنفش می‌شود. با این وجود، هر دو گوشی استاندارد IP68 را دریافت کرده‌اند و در برابر آب و گرد و خاک مقاومت بالایی دارند.

پیکسل ۷ دارای ابعاد ۱۵۵.۶ در ۷۳.۲ در ۸.۷ میلی‌متر است اما گلکسی S22 با ابعاد ۱۴۶ در ۷۰.۶ در ۷.۶ میلی‌متر دارای سایز کوچک‌تری بوده و به عنوان پادشاه گوشی‌های کامپکت شناخته می‌شود. پرچمدار سامسونگ همچنین وزن کمتری نسبت به پیکسل ۷ دارد (۱۶۷ گرم در برابر ۱۹۷ گرم).

به‌طور کلی اگر شما به دنبال یکی گوشی پرچمدار کامپکت هستید، گلکسی S22 با سایز کوچک‌تر خود گزینه‌ی مناسب‌تری به حساب می‌آید. با این وجود، پیکسل ۷ نیز از طراحی جذابی برخوردار بوده و محفظه‌ی دوربین‌های افقی آن، این گوشی را نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار متمایز کرده است.

گوگل پیکسل 7

مطالب مرتبط:

نمایشگر

پیکسل ۷ و گلکسی S22 در این بخش نیز تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. پرچمدار سامسونگ از نمایشگر کوچک‌تر ۶.۱ اینچی بهره برده اما پیکسل ۷ به نمایشگر ۶.۴ اینچی مجهز شده است. نمایشگر هر دو گوشی از نوع امولد بوده که از وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کنند.

با این وجود، نرخ تازه‌‌سازی نمایشگر گلکسی S22 برابر با ۱۲۰ هرتز است و این در حالی است که پیکسل ۷ از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. در طرف دیگر، حداکثر میزان روشنایی نمایشگر پیکسل ۷ کمی بیشتر از گلکسی S22 است (۱۴۰۰ در برابر ۱۳۰۰ نیت).

سخت افزار

تراشه‌ی تنسور G2 پیکسل ۷ از ترکیب دو هسته‌ی X1، دو هسته‌ی A78 و چهار هسته‌ی A55 تشکیل شده و توانایی پردازشی بالایی دارد اما بدون شک مهم‌ترین ویژگی این تراشه، قابلیت‌ هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی آن است. هرچند که شاید این تراشه از نظر تئوری در مقایسه با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ (یا اگزیوس ۲۲۰۰ بسته به منطقه) ضعیف‌تر باشد اما در واقعیت تفاوت خاصی بین این دو تراشه‌ مشاهده نمی‌شود.

هر دو گوشی پیکسل ۷ و گلکسی S22 با ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸ گیگابایتی به بازار عرضه شده‌اند اما سیستم‌عامل آن‌ها کاملاً متفاوت از یکدیگر است. گوگل پرچمدار جدید خود را به همراه اندروید ۱۳ روانه‌ی بازار کرده اما گلکسی S22 از رابط کاربری One UI 4.1.1 (مبتنی بر اندروید ۱۲) بهره برده است. با این وجود، پرچمدار سامسونگ نیز به‌زودی پوسته‌ی اندروید ۱۳ را دریافت می‌کند.

گوگل همچنین وعده داده که تا سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و تا پنج سال به‌روزرسانی امنیتی برای پیکسل ۷ عرضه کند اما در طرف دیگر، سامسونگ پشیتبانی بهتری از گوشی‌های خود داشته و برای سری گلکسی S22 تا چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل عرضه خواهد کرد.

گلکسی S22

مطالب مرتبط:

دوربین

ترکیب دوربین‌های پیکسل ۷ شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سلفی ۱۰.۸ مگاپیکسلی با دریچه‌ی f/2.2 می‌شود. گلکسی S22 نیز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳X، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سلفی ۳۰ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار مجهز شده است.

هرچند که گلکسی S22 از نظر سخت‌افزاری دارای دوربین‌های بهتری است اما عملکرد دوربین‌های این گوشی در حد دوربین‌های پیکسل ۷ نیست و در واقع در حال حاضر گوشی‌های کمی در این بخش توان رقابت با سری پیکسل ۷ را دارند. از این رو عملکرد دوربین‌های پیکسل ۷ در بدترین حالت، مشابه گلکسی S22 می‌باشد. به‌طور کلی هر دو گوشی در این بخش از بسیاری از گوشی‌های هم‌رده قدرتمندتر ظاهر شده‌اند.

باتری، اتصالات و قیمت

پیکسل ۷ از باتری ۴۳۳۵ میلی‌آمپرساعتی با فست شارژ باسیم ۳۰ واتی و بی‌سیم ۱۵ واتی بهره برده و به‌گفته‌ی گوگل با هر بار شارژ تا یک روز و در حالت ذخیره‌ی انرژی تا ۷۲ ساعت دوام می‌آورد. در طرف دیگر، سامسونگ در گلکسی S22 از باتری کوچک‌تر ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فست شارژ باسیم ۲۵ واتی و بی‌سیم ۱۵ واتی استفاده کرده است. توجه داشته باشید که هیچ یک از این دو گوشی به همراه شارژ به بازار عرضه نشده‌اند و کاربران باید این وسیله‌ی جانبی را به‌صورت جداگانه خریداری کنند.

هر دو گوشی پیکسل ۷ و گلکسی S22 از وای‌فای ۶، بلوتوث ۵.۲ و NFC پشتیبانی کرده و به یک درگاه USB-C 3.2 و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده‌اند. گوگل پرچمدار جدید خود را با قیمت ۵۹۹ دلار به بازار عرضه کرده اما گلکسی S22 با قیمت ۸۰۰ دلار در دسترس کاربران قرار گرفته است.

جمع‌ بندی

اگر شما به دنبال یک گوشی کامپکت با عملکرد گیمینگ عالی و نمایشگر روان هستید، گلکسی S22 گزینه‌ی بهتری می‌باشد اما در صورتی که ویژگی‌های اختصاصی گوگل، طراحی بهتر و عمر باتری بیشتر مد نظر شماست، پیشنهاد می‌شود که پیکسل ۷ را خریداری کنید.

نظر شما در مورد گوشی‌های پیکسل ۷ و گلکسی S22 چیست؟ به‌نظر شما کدام یک از این دو گوشی ارزش خرید بالاتری دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید