مقایسه آیفون ۱۴ پرو و گوگل پیکسل ۷ پرو - تکفارس 
مقایسه آیفون ۱۴ پرو و گوگل پیکسل ۷ پرو - تکفارس 

مقایسه آیفون ۱۴ پرو و گوگل پیکسل ۷ پرو

مهدی حلوائی
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - 11:54
مقایسه آیفون 14 پرو و پیکسل 7 پرو

هرچند که گوگل در سال‌های گذشته گوشی رده‌بالایی را به بازار عرضه نکرده بود اما امسال اولین پرچمدار خود با نام پیکسل ۷ پرو را در دسترس کاربران قرار داده که در مقایسه با سایر گوشی‌های پرچمدار بازار، قیمت بسیار کمتری دارد. اما آیا این گوشی علی‌رغم قیمت پایین خود، توان رقابت با آیفون ۱۴ پرو را دارد؟ در این مقاله به مقایسه‌ی این دو گوشی خواهیم پرداخت.

آیفون ۱۴ پروپیکسل ۷ پرو
ابعاد و وزن۱۴۷.۵ در ۷۱.۵ در ۷.۹ میلی‌متر
۲۰۶ گرم
۱۶۲.۹ در ۷۶.۶ در ۸.۹ میلی‌متر
۲۱۲ گرم
نمایشگر۶.۱ اینچ، ۱۱۷۹ در ۲۵۵۶ پیکسل، اولد XDR سوپر رتینا۶.۷ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل، امولد
تراشهA16 بایونیک، شش هسته‌ای با
فرکانس ۳.۴۶ گیگاهرتز
تنسور G2، هشت هسته‌ای با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز
حافظهرم ۶ گیگابایتی
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی
رم ۱۲ گیگابایتی
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی
سیستم عاملآی او اس ۱۶اندروید ۱۳
اتصالاتوای‌فای ۸۰۲.۱۱، بلوتوث ۵.۳، GPSوای‌فای ۸۰۲.۱۱، بلوتوث ۵.۲، GPS
دوربین۴۸ مگاپیکسلی (f/1.8)
۱۲ مگاپیکسلی (f/2.4)
۱۲ مگاپیکسلی (f/1.9)
حسگر تشخیص عمق TOF 3D لیدار
۵۰ مگاپیکسلی (f/1.9)
۴۸ مگاپیکسلی (f/3.5)
۱۲ مگاپیکسلی (f/2.2)
۱۰.۸ مگاپیکسلی (f/2.2)
باتری۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۲۷ واتی
شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی
۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۳۰ واتی
شارژ بی‌سیم ۲۳ واتی
ویژگی‌های جانبی۵G، دو سیم کارت، سیم کارت الکترونیکی، مگ سیف ۱۵ واتی، ضد آب IP68۵G، سیم کارت الکترونیکی، ضد آب IP68

طراحی

به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد که آیفون ۱۴ پرو پلاس از نظر طراحی نسبت به پیکسل ۷ پرو برتری دارد. این گوشی دارای سایز کوچک‌تری بوده و بدنه‌ی آن نیز نسبت به پرچمدار گوگل از کیفیت بالاتری برخوردار است. برای مثال، فریم کناری این گوشی از جنس فولاد ضد زنگ بوده و اپل روی پنل شیشه‌ای پشتی آن از محافظ سرامیکی استفاده کرده است. آیفون ۱۴ پرو همچنین با دریافت استاندارد IP68 تا عمق ۶ متری در برابر آب مقاوم است.

در طرف دیگر، پیکسل ۷ پرو از طراحی متفاوت‌تری بهره برده و مهم‌ترین ویژگی آن در این بخش، محفظه‌ی افقی دوربین‌های پشتی آن است. این گوشی دارای پنل پشتی شیشه‌ای و فریم کناری آلومینیومی بوده و گوگل در طراحی بدنه‌ی آن از مواد بازیافتی استفاده کرده است. پیکسل ۷ پرو همچنین استاندارد IP68 را دریافت کرده و امکان استفاده از آن تا عمق ۱.۵ متری آب برای ۳۰ دقیقه وجود دارد.

آیفون 14 پرو

مطالب مرتبط:

نمایشگر

پرچمدارهای جدید اپل و گوگل در این بخش رقابت بسیار نزدیکی دارند چرا که هر دو گوشی به نمایشگرهای فوق‌العاده‌ای مجهز شده‌اند. پیکسل ۷ پرو از نمایشگر امولد ۶.۷ اینچی از نوع LTPO با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل (+QHD) و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز متغیر استفاده کرده و از فناوری‌ +HDR10، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و محافظ گوریلا گلس ویکتوس بهره می‌برد.

آیفون ۱۴ پرو نیز به نمایشگر ۶.۱ اینچی اولد سوپر رتینا XDR مجهز شده و از وضوح ۱۱۷۹ در ۲۵۵۶ پیکسل (+FHD)، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز متغیر، فناوری‌های دالبی ویژن، +HDR10 و محافظ سرامیکی بهره برده است. اپل در این گوشی از حسگر تشخیص چهره‌ی فیس آی‌دی (FaceID) نیز استفاده کرده است.

سخت افزار و سیستم عامل

هرچند که آیفون ۱۴ پرو از نظر سخت‌افزاری بسیار قدرتمندتر از پیکسل ۷ پرو است اما سیستم‌عامل آی او اس ۱۶، برگ برنده‌ی پرچمدار جدید اپل در این بخش است. این گوشی به پردازنده‌ی ۴ نانومتری A16 بایونیک مجهز شده که دارای دو هسته‌ی قدرتمند با فرکانس ۳.۴۶ گیگاهرتز، چهار هسته‌ی کم‌مصرف با فرکانس ۲.۰۲ گیگاهرتز و یک تراشه‌ی گرافیکی ۵ هسته‌ای می‌باشد. آیفون ۱۴ پرو همچنین از ۶ گیگابایت رم و حداکثر ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد.

در طرف دیگر، پیکسل ۷ پرو از پردازنده‌ی ۵ نانومتری تنسور G2 استفاده می‌کند که ترکیب هسته‌های آن شامل دو هسته‌ی قدرتمند X1 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز، دو هسته‌ی A78 با فرکانس ۲.۳۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف A55 با فرکانس ۱.۸۸ گیگاهرتز می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به استفاده‌ی آن از تراشه‌ی گرافیکی Mali G710 MC10، رم ۱۲ گیگابایتی و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی اشاره کرد.

گوگل پیکسل 7 پرو

مطالب مرتبط:

دوربین

بر اساس گزارش وب‌سایت DXOMark، پیکسل ۷ پرو بهترین گوشی جهان از نظر دوربین است. این گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر و زوم اپتیکال ۵x بهره برده است. ترکیب دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو نیز شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین‌های تله‌فوتو و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود.

باتری و قیمت

گوگل پیکسل ۷ پرو دارای باتری بسیار بزرگ‌تری نسبت به آیفون ۱۴ پرو است و در بین گوشی‌های جدید اپل تنها آیفون ۱۴ پرو مکس توان رقابت با پرچمدار جدید گوگل را دارد. آیفون ۱۴ پرو با قیمت پایه‌ی ۱۳۹۹ دلار به بازار عرضه شده است اما کاربران می‌توانند پیکسل ۷ پرو را با قیمت ۸۹۹ دلار خریداری کنند.

پیکسل ۷ پرو

نقاط قوت:

  • نمایشگر بزرگ‌تر
  • باتری بزرگ‌تر
  • قیمت کمتر
  • قابلیت زوم بهتر

نقاط ضعف:

  • تراشه‌ ضعیف‌تر
  • ابعاد

آیفون ۱۴ پرو

نقاط قوت:

  • طراحی و کیفیت عالی بدنه
  • تراشه بهتر
  • فیس آی‌دی
  • سایز کوچک‌تر
  • حافظه داخلی ۱ ترابایتی

نقاط ضعف:

  • باتری کوچک‌تر

نظر شما در مورد گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پیکسل ۷ پرو چیست؟ به‌نظر شما کدام یک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید