نمایشگرهای استفاده شده در گلکسی S22 و S23 ممکن است به چشم شما آسیب برسانند - تکفارس 
نمایشگرهای استفاده شده در گلکسی S22 و S23 ممکن است به چشم شما آسیب برسانند - تکفارس 
نمایشگرهای استفاده شده در گلکسی S22 و S23 ممکن است به چشم شما آسیب برسانند - تکفارس 

نمایشگرهای استفاده شده در گلکسی S22 و S23 ممکن است به چشم شما آسیب برسانند

افشین نوری
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - 20:45
گلکسی S22

سامسونگ سال گذشته ویدیویی منتشر کرد که نشان می‌دهد تغییر در روشنایی نمایشگر (در اصطلاح، سوسو زدن یا فلیکر) چگونه می‌تواند باعث خستگی چشم شما شود و ایجاد سردرد و تنش در چشم بکند. این ویدیو برای تبلیغ تلویزیون‌های OLED سامسونگ منتشر شده بود، اما حالا یک افشاگر مطرح نکته جالبی در این باره فاش کرده است.

ایس یونیورس گفته است که هرچند سامسونگ در تبلیغات خود نمایشگرهای OLED خود را عاری از تغییرات روشنایی عنوان کرده است اما گلکسی S22 اولترا و گلکسی S23 اولترا بدترین گوشی‌ها در این زمینه هستند. به گفته ایم کاربر، گلکسی S23 اولترا بیشترین خستگی چشم را در بین همه گوشی‌های هوشمند ایجاد می‌کند. مدولاسیون پهنای باند (PWM) این گوشی فقط ۲۴۰ هرتز است که کمتر از مدولاسیون ۴۸۰ هرتز آیفون ۱۴ پرو است.

گلکسی S22

مدولاسیون پهنای باند، نوعی فناوری است که دیودها را در نرخ‌های مختلف روشن و خاموش می‌کند. این تکنیک که نمایشگر را روشن و خاموش می‌کند مسئول ثبات روشنایی صفحه‌نمایش است. استفاده از این فناوری باعث می‌شود تا هزینه ساخت گوشی‌ها کاهش یابد. هرچه PWM سریع‌تر باشد به معنای آن است که تغییرات روشنایی یا پرپر زدن‌ها خیلی سریع اتفاق می‌افتند و چشم انسان به‌سختی آن‌ها را می‌بیند، در حالیکه سرعت‌های پایین‌تر می‌تواند باعث ایجاد خستگی و تنش در چشم و حتی سردرد شوند.

به گفته آیس یونیورس، گلکسی S24 اولترا از یک نمایشگر با PWM برابر با ۲۴۰ هرتز استفاده می‌‌کند که نصف سرعت نمایشگر آیفون ۱۴ پرو است. پنل ۶.۸۱ اینچی OLED آنر مجیک ۵ پرو دارای مدولاسیون پهنای باند ۲۱۶۰ هرتز است.

لازم به گفتن است که گوشی پیکسل ۷ پرو هم از یک نمایشگر با مدولاسیون ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد که کمتر از مدولاسیون ۳۶۰ هرتز پیکسل ۶ پرو است، اما پیکسل ۷ از نمایشگری با مدولاسیون ۳۶۰ هرتز استفاده می‌کند.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید