هشدار اتحادیه اروپا به کاربران نسبت به استفاده از اپلیکیشن های جام جهانی قطر - تکفارس 
هشدار اتحادیه اروپا به کاربران نسبت به استفاده از اپلیکیشن های جام جهانی قطر - تکفارس 
هشدار اتحادیه اروپا به کاربران نسبت به استفاده از اپلیکیشن های جام جهانی قطر - تکفارس 

هشدار اتحادیه اروپا به کاربران نسبت به استفاده از اپلیکیشن های جام جهانی قطر

مهدی حلوائی
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - 20:43
جام جهانی قطر

بر اساس گزارش خبرگزاری Politico، مقامات اتحادیه اروپا به کاربران توصیه کرده‌اند که به هیچ وجه اپلیکیشن‌های رسمی جام جهانی قطر را روی گوشی‌های خود دانلود و نصب نکنند چرا که این اپلیکیشن‌ها حریم خصوصی آن‌ها را به خطر می‌اندازند.

مطالب مرتبط:

رویدادهای مهمی مانند جام جهانی معمولاً اپلیکیشن‌هایی را برای مسیریابی، زمان‌بندی سفرها و دریافت اطلاعات دیگر در دسترس کاربران قرار می‌دهند و هرچند که این اپلیکیشن‌ها معمولاً از امنیت بالایی برخوردارند اما ظاهراً چنین موضوعی در مورد اپلیکیشن‌های مربوط به جام جهانی قطر صدق نمی‌کند.

آلمان هفته‌ی گذشته اعلام کرد که یکی از اپلیکیشن‌های جام جهانی قطر، اطلاعات مربوط به تماس‌ها را جمع‌آوری کرده و یکی دیگر از اپلیکیشن‌ها نیز این اطلاعات را به سرورهای مرکزی قطر ارسال می‌کنند. رگولاتورهای کشور نروژ نیز با تایید این موضوع اعلام کردند که مقامات قطر به تمامی اطلاعات کاربران اپلیکیشن‌های یادشده دسترسی دارند.

فرانسه نیز به کاربران پیشنهاد کرده که این اپلیکیشن‌ها را پیش از سفر به قطر نصب و پس از بازگشت به کشور خود، حذف کنند. به‌گفته‌ی ژان-نوئل بارو (Jean-Noel Barrot)، سیاستمدار فرانسوی، مقررات عمومی حفاظت از داده‌ اتحادیه اروپا (GDPR) باعث شده تا تمام اپلیکیشن‌ها موظف به حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کابران شوند اما چنین موضوعی در مورد قطر صدق نمی‌کند.

اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر تا به حال جنجال‌های زیادی را به همراه داشته که از بین آن‌ها می‌توان به سابقه‌ی بد این کشور در بحث حقوق بشر اشاره کرد. همین موضوع حالا نگرانی‌ها نسبت به احتمال استفاده‌ی دولت قطر از اطلاعات‌ جمع‌آوری‌شده توسط اپلیکیشن‌های مربوط به جام جهانی برای زیر نظر گرفتن گروه خاصی از کاربران را افزایش داده است. در حال حاضر دولت قطر، اپل و گوگل در این خصوص گزارشی نداده‌اند.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید