شکایت جدید از اپل به دلیل همکاری با آمازون برای جلوگیری از کاهش قیمت محصولات خود - تکفارس 
شکایت جدید از اپل به دلیل همکاری با آمازون برای جلوگیری از کاهش قیمت محصولات خود - تکفارس 
شکایت جدید از اپل به دلیل همکاری با آمازون برای جلوگیری از کاهش قیمت محصولات خود - تکفارس 

شکایت جدید از اپل به دلیل همکاری با آمازون برای جلوگیری از کاهش قیمت محصولات خود

مهدی حلوائی
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - 14:51
اپل

شرکت حقوقی هاگنز برمن (Hagens Berman) روز پنجشنبه دادخواستی را به دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده در واشنگتن ارسال کرد که در آن به همکاری آمازون با اپل برای حذف فروشنده‌های شخص ثالث محصولات دست دوم این شرکت و جلوگیری از کاهش قیمت آن‌ها اشاره شده است.

بر اساس دادخواست یادشده، آمازون در سال ۲۰۱۹ بر سر حذف فروشنده‌های شخص ثالث محصولات دست دوم اپل از فروشگاه خود با این شرکت به توافق رسیده و اپل نیز در ازای این کار، محصولات خود را با قیمتی کمتر به آمازون فروخته است. گفته می‌شود که آمازون ۹۸ درصد از فروشندگان یادشده را از فروشگاه خود حذف و تعداد آن‌ها را از ۶۰۰ به تنها ۷ عدد کاهش داده است.

قاب فیک آیفون

توافق آمازون و اپل در حالی باعث شده تا این شرکت به فروشنده‌ی اصلی محصولات سازنده‌ی آیفون تبدیل شود که تا پیش از این، یکی از فروشندگان جزئی محصولات این شرکت به حساب می‌آمد. اسناد ارسال‌شده برای دادگاه ناحیه‌ای آمریکا نشان می‌دهند که تا پیش از این توافق، دست کم ۱۰۰ فروشنده‌ی مختلف آیفون و ۵۰۰ فروشنده‌ی آیپد در فروشگاه آمازون حضور داشته‌اند.

شرکت هاگنز برمن ادعا می‌کند که تا پیش از توافق مذکور، رقابت شدیدی بین فروشندگان محصولات اپل وجود داشت و همین موضوع منجر به کاهش قابل توجه قیمت این محصولات شده بود. با این وجود، دادخواست این شرکت به مشکل جدی آمازون با فروشندگان محصولات تقلبی در فروشگاه خود اشاره‌ای نکرده است. اپل در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود که ۹۰ درصد از لوازم جانبی دست دوم این شرکت در فروشگاه آمازون فیک هستند.

هاگنز برمن از دادگاه ناحیه‌‍ای آمریکا درخواست کرده تا آمازون را از حذف فروشنگان محصولات دست دوم اپل از فروشگاه خود منع کند و همچنین مبلغ بیش از حدی که کاربران برای خرید محصولات اپل پرداخت کرده‌‌اند نیز به آن‌ها برگردانده شود.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید