علت قیمت بالاتر سری آیفون ۱۴ در کشورهای غیر از آمریکا مشخص شد - تکفارس 
علت قیمت بالاتر سری آیفون ۱۴ در کشورهای غیر از آمریکا مشخص شد - تکفارس 
علت قیمت بالاتر سری آیفون ۱۴ در کشورهای غیر از آمریکا مشخص شد - تکفارس 

علت قیمت بالاتر سری آیفون ۱۴ در کشورهای غیر از آمریکا مشخص شد

مهدی حلوائی
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - 09:06
آیفون 14

اپل گوشی‌های آیفون ۱۴ را با قیمت مشابه سری آیفون ۱۳ در کشور آمریکا عرضه کرد اما این موضوع در مورد کشورهای دیگر صدق نمی‌کند. حالا علت اصلی تفاوت قیمت این گوشی‌ها در کشورهای مختلف مشخص شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری CNBC، ارزش بالای دلار آمریکا در برابر سایر ارزها باعث شده تا اپل قیمت سری آیفون ۱۴ را در کشورهای غیر از آمریکا افزایش دهد. برای مثال، ارزش هر پوند در سال گذشته‌ی میلادی معادل ۱.۳۵ دلار آمریکا بود اما حالا مشکلات اقتصادی بریتانیا باعث شده تا ارزش هر پوند با افتی ۱۵.۶ درصدی به معادل ۱.۱۴ دلار کاهش پیدا کند.

کاهش ارزش پوند باعث شد تا اپل آیفون ۱۴ را با قیمت ۸۴۹ پوند (۷۰ پوند بیشتر از آیفون ۱۳) در بریتانیا عرضه کند. این موضوع شامل حال نسخه‌های دیگر آیفون ۱۴ نیز شده و برای مثال، آیفون ۱۴ پرو مکس با قیمت ۱۵۰ پوند بیشتر نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس در این کشور در دسترس قرار گرفته است.

دلار آمریکا

به‌گفته‌ی تیم کوک، مدیر عامل اپل، درآمد این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته رشدی ۸ درصدی داشته و در صورتی که ارزش پول سایر کشورها چنین کاهشی نداشت، رشد درآمد اپل در بازه‌ی زمانی یادشده عددی دو رقمی می‌بود.

با توجه به این موضوع، به‌نظر می‌رسد که ارزش بالاتر دلار آمریکا در برابر سایر ارزها همیشه به سود شرکت‌های داخلی این کشور نیست. برای نمونه، هرچند که اپل به‌لطف این موضوع قطعات مورد نیاز خود را با قیمت کمتری خریداری کرده اما این شرکت همچنین مجبور شده تا محصولات خود را با قیمت بالاتری در کشورهای دیگر به فروش برساند.

با این وجود، اپل اعلام کرده که میزان تقاضا برای گوشی‌های این شرکت، حتی در کشورهایی که ارزش پول آن‌ها کاهش داشته است، کم نشده و برای مثال رشد این شرکت در بازار کشورهای هند، اندونزی، مکزیک، ویتنام و چند کشور دیگر عددی دو رقمی بوده است.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید