موزیلا به پشتیبانی از فایرفاکس در ویندوز ۷ و ۸.۱ ادامه می دهد - تکفارس 
موزیلا به پشتیبانی از فایرفاکس در ویندوز ۷ و ۸.۱ ادامه می دهد - تکفارس 
موزیلا به پشتیبانی از فایرفاکس در ویندوز ۷ و ۸.۱ ادامه می دهد - تکفارس 

موزیلا به پشتیبانی از فایرفاکس در ویندوز ۷ و ۸.۱ ادامه می دهد

مهدی حلوائی
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - 16:21
فایرفاکس

بر اساس گزارش رسمی موزیلا، مرورگر فایرفاکس در ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ از محبوبیت نسبتاً بالایی برخوردار بوده و در حال حاضر سهم آن در بین مرورگرهای دو سیستم‌عامل یادشده به‌ترتیب ۱۵ و ۲.۸ درصد می‌باشد. هرچند که توقف پشتیبانی از ویندوز ۷ و ۸.۱ نیاز موزیلا به آزمایش و توسعه‌ی به‌روزرسانی برای فایرفاکس در دو سیستم‌عامل یادشده را از بین خواهد برد اما با این وجود، موزیلا قصد دارد تا به پشتیبانی از این سیستم‌عامل‌ها ادامه دهد.

مطالب مرتبط:

بدون شک توقف پشتیبانی از فایرفاکس در ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ باعث خواهد تا برخی از کاربران به سمت استفاده از سیستم‌عامل‌های دیگر جذب شوند و این موضوع ضربه‌ی بزرگی به موزیلا وارد خواهد کرد. از این رو جای تعجب نیست که این شرکت تصمیم گرفته تا به پشتیبانی خود از سیستم‌عامل‌های نسل قبلی مایکروسافت ادامه دهد.

با این وجود، گفته می‌شود که پشتیبانی فایرفاکس از ویندوز ۷ و ۸.۱ تنها تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و پس از آن،، کاربران باید به فکر خرید سیستم‌های جدیدتر باشند. این کار با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی و مشکل کمبود تراشه برای بسیاری از کاربران دشوار است اما این تنها راه دسترسی به جدیدترین نسخه‌ی مرورگر فایرفاکس خواهد بود.

منبع: MSPoweruser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید