پشتیبانی استیم از ویندوز ۷ و ویندوز ۸ قطع شد - تکفارس 
پشتیبانی استیم از ویندوز ۷ و ویندوز ۸ قطع شد - تکفارس 
پشتیبانی استیم از ویندوز ۷ و ویندوز ۸ قطع شد - تکفارس 

پشتیبانی استیم از ویندوز ۷ و ویندوز ۸ قطع شد

افشین نوری
۱۲ دی ۱۴۰۲ - 11:03
استیم

شرکت ولو رسما اعلام کرد که پشتیبانی از استیم را در سیستم عامل‌های ویندوز ۸.۱، ویندوز ۸ و ویندوز ۷ قطع کرده است. به گفته این شرکت، از اول ژانویه ۲۰۲۴، کاربرانی که استیم را روی این سیستم‌ عامل‌ها اجرا می‌کنند، هیچ به‌روزرسانی، از جمله بسته‌های امنیتی، دریافت نخواهند کرد و همچنین هیچ کمکی از سوی تیم پشتیبانی برای آن‌ها ارائه نخواهد شد.

ولو گفته است که احتمالا بازی‌های استیم برای مدتی همچنان روی این سیستم عامل‌ها اجرا خواهند شد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این بازی‌ها پس از تاریخ ذکرشده به‌خوبی اجرا شوند. بنابراین ولو به کاربران توصیه کرده که رایانه‌های خود را به نسخه جدیدتر ویندوز آپدیت کنند.

ظاهرا دلیل عدم پشتیبانی استیم از این سیستم‌عامل‌ها این است که مرورگر کروم نیز دیگر از سیستم‌عامل‌های قدیمی ویندوز پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین احتمال اینکه نسخه وب استیم روی رایانه‌هایی که این سیستم‌عامل را اجرا می‌کنند با مشکلاتی مواجه شود وجود دارد.

گفتنی است مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۷ را در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ پایان داده است. ویندوز ۸.۱ نیز از ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ پشتیبانی نمی‌شود و کاربرانی که این سیستم‌ عامل را استفاده می‌کنند هیچ به‌روزرسانی دریافت نخواهند کرد.

البته در سال ۲۰۲۳ فقط ۰.۰۶ درصد از کاربران استیم از ویندوز ۷ و فقط ۰.۱۵ درصد آن‌ها از ویندوز ۸.۱ استفاده می‌کنند. در حالیکه ۵۳.۴۵ درصد از ویندوز ۱۰ و ۴۱.۹۵ درصد از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند.

طبق یک گزارش جدید، بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان ماهانه از ویندوز ۱۱ استفاده می کنند. Windows Central گزارش داده که داده‌های داخلی مایکروسافت نشان می‌دهند که انتظار می‌رود تعداد کاربران ویندوز ۱۱ تا اوایل سال ۲۰۲۴ به ۵۰۰ میلیون دستگاه فعال ماهانه برسد.

ویندوز ۱۰ برای اولین بار، بیش از یک سال بعد از عرضه به ۴۰۰ میلیون دستگاه فعال رسیده بود که ۱۱۵ درصد سریع‌تر از ویندوز ۷ بود. دو سال طول کشید تا ویندوز ۱۱ به همان عدد برسد که نسبت به ویندوز ۱۰ کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

این الزامات سخت افزاری باعث شده تا ویندوز ۱۱ از ویندوز ۱۰ عقب بماند. ما همچنین شاهد پذیرش کند این سیستم‌عامل در داده‌های نظرسنجی Steam بودیم، به طوری که ویندوز ۱۱ فقط ۳۷ درصد را به خود اختصاص داده است، در حالیکه این عدد برای ویندوز ۱۰ تقریباً ۶۰ درصد است. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید