برنامه وردپد برای همیشه از ویندوز حذف شد - تکفارس 
برنامه وردپد برای همیشه از ویندوز حذف شد - تکفارس 
برنامه وردپد برای همیشه از ویندوز حذف شد - تکفارس 

برنامه وردپد برای همیشه از ویندوز حذف شد

افشین نوری
۱۷ دی ۱۴۰۲ - 10:38
وردپد

مایکروسافت رسما اعلام کرد که برنامه وردپد برای همیشه از ویندوز حذف می‌شود و در آپدیت‌های بعدی این سیستم عامل دیگر وجود نخواهد داشت.

این برنامه همچنین پیشاپیش در نسخه جدید ویندوز در کانال Canary حذف شده است. به این ترتیب، برنامه وردپد بعد از حدود ۳۰ سال منسوخ شده است.

گفتنی است وردپد برای اولین بار در ویندوز ۹۵ معرفی شد. این برنامه به عنوان یک ویرایشگر متن دارای برخی قابلیت‌های نرم‌افزار مایکروسافت ورد بود و پیشرفته‌تر از برنامه نوت‌پد محسوب می‌شد.

اخیرا گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه، وردپد در آپدیت‌های جدید حالت تاریک را دریافت نخواهد کرد، این در حالیست که نوت‌پد به‌تازگی این قابلیت را دریافت کرده است.

انتظار می‌رود مایکروسافت بتدریج سایر برنامه‌های قدیمی را نیز از ویندوز حذف کند. طبق یک گزارش جدید، بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان ماهانه از ویندوز ۱۱ استفاده می کنند. Windows Central گزارش داده که داده‌های داخلی مایکروسافت نشان می‌دهند که انتظار می‌رود تعداد کاربران ویندوز ۱۱ تا اوایل سال ۲۰۲۴ به ۵۰۰ میلیون دستگاه فعال ماهانه برسد.

ویندوز ۱۰ برای اولین بار، بیش از یک سال بعد از عرضه به ۴۰۰ میلیون دستگاه فعال رسیده بود که ۱۱۵ درصد سریع‌تر از ویندوز ۷ بود. دو سال طول کشید تا ویندوز ۱۱ به همان عدد برسد که نسبت به ویندوز ۱۰ کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ معرفی کرد. ویندوز ۱۱ فقط با پردازنده‌هایی که از سال ۲۰۱۸ به بعد عرضه شده اند و با دستگاه‌هایی که از تراشه‌های امنیتی TPM پشتیبانی می‌کنند کار می‌کند.

این الزامات سخت افزاری باعث شده تا ویندوز ۱۱ از ویندوز ۱۰ عقب بماند. ما همچنین شاهد پذیرش کند این سیستم‌عامل در داده‌های نظرسنجی Steam بودیم، به طوری که ویندوز ۱۱ فقط ۳۷ درصد را به خود اختصاص داده است، در حالیکه این عدد برای ویندوز ۱۰ تقریباً ۶۰ درصد است. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید