گوگل لنز با صفحه اصلی موتور جستجوی گوگل ادغام شد - تکفارس 
گوگل لنز با صفحه اصلی موتور جستجوی گوگل ادغام شد - تکفارس 
گوگل لنز با صفحه اصلی موتور جستجوی گوگل ادغام شد - تکفارس 

گوگل لنز با صفحه اصلی موتور جستجوی گوگل ادغام شد

مهدی حلوائی
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 14:56
گوگل لنز

گوگل لنز (Google Lens) در سال ۲۰۱۷ به عنوان قابلیتی اختصاصی برای گوشی‌های پیکسل عرضه شد و چند ماه بعد در سال ۲۰۱۸ نیز از طریق اپلیکیشن گوگل فوتوز (Google Photos) برای تمامی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید و آی او اس در دسترس قرار گرفت. این سرویس از آن زمان رشد خوبی داشته و حالا گوگل آن را به صفحه‌ی اصلی موتور جست‌وجوی خود اضافه کرده است.

گوگل لنز

به‌گفته‌ی راجان پتل (Rajan Patel)، نائب رییس تیم مهمدسی لنز، گوگل به ندرت تغییراتی را در صفحه‌ی اصلی موتور جست‌وجوی خود ایجاد می‌کند و از این رو زمانی که چنین اتفاقی بیفتد، معمولاً ویژگی‌ مهمی به آن اضافه می‌شود. حالا از امروز آیکون گوگل لنز در کنار آیکون میکروفون در صفحه‌ی اصلی موتور جست‌وجوی گوگل قرار گرفته است.

گوگل لنز

کاربران پس از کلیک‌کردن روی آیکون گوگل لنز با صفحه‌ای مشابه تصویر بالا روبه‌رو می‌شوند که می‌توانند درون آن تصاویر و یا لینک مورد نظر خود را با کشیدن و رهاکردن و یا آپلودکردن قرار داده و پس از آن، تصاویر مشابه تصویر خود را دریافت کنند. این بخش همچنین امکان استخراج و ترجمه‌ی متن را نیز فراهم می‌کند.

گوگل لنز

گوگل لنز به کاربران یادآوری خواهد کرد که امکان جست‌وجو در اینترنت با استفاده از تصاویر نیز وجود دارد. هرچند که این ویژگی از مدتی قبل در موتور جست‌وجوی گوگل حضور داشت اما حالا دسترسی به آن آسان‌تر شده است. انتظار می‌رود که همین موضوع باعث افزایش نرخ استفاده از گوگل لنز نیز بشود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید