قیمت نسخه ۱۶ گیگابایتی کارت RTX 4080 فاش شد - تکفارس 
قیمت نسخه ۱۶ گیگابایتی کارت RTX 4080 فاش شد - تکفارس 
قیمت نسخه ۱۶ گیگابایتی کارت RTX 4080 فاش شد - تکفارس 

قیمت نسخه ۱۶ گیگابایتی کارت RTX 4080 فاش شد

مهدی حلوائی
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - 20:35
نسخه 16 گیگابایتی RTX 4080

انویدیا مدتی پیش کارت گرافیک RTX 4080 را معرفی کرد و در طی یک هفته‌ی گذشته چندین نسخه‌‌ی سفارشی مختلف از این کارت در فروشگاه‌های آنلاین مشاهده است. امروز نیز نسخه‌ی سفارشی ۱۶ گیگابایتی این کارت در یکی از خرده‌فروشی‌های اسپانیا مشاهده و قیمت آن فاش شد.

نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 4080، ساخت شرکت KFA2، امروز در وب‌سایت خرده‌فروشی COOLMOD با قیمت ۱۶،۹۹۹ دلار در دسترس قرار گرفت. این کارت دارای ۹۷۶۸ هسته‌ی کودا، فرکانس بوست ۲۵۰۵ مگاهرتز و حافظه‌ی GDDR6X با سرعت ۲۲.۴ گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند ۷۱۶.۸ گیگابایت بوده و از یک کانکتور ۱۶ پین PCIe 5.0 پشتیبانی می‌کند.

KFA2 ادعا می‌کند که کاربران با استفاده از نرم‌افزار Xtreme Tuner Plus می‌توانند تنها با یک کلیک، فرکانس کارت را به ۲۵۲۰ مگاهرتز ارتقا دهند. این کارت همچنین از کیت خنک‌کننده‌ی اختصاصی Extreme بهره برده و ارتفاع فن‌های آن نیز نسبت به نسخه‌ی استاندارد ۲۰ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است.

لیست درگاه‌های KFA2 RTX 4080 شامل سه درگاه DisplayPort و یک درگاه HDMI می‌شود و کارت از حداکثر وضوح ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل و چهار مانیتور نیز پشتیبانی می‌کند. قرار است که نسخه‌ی استاندارد RTX 4080 توسط انویدیا در تاریخ ۱۶ دسامبر به بازار عرضه شود و احتمالاً نسخه‌ی یادشده نیز در همین تاریخ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید